חטיף פירות יבשים

חטיף פירות יבשים

עוד רגע טו בשבט, חג האילנות! אז ברור למה אנחנו חוגגים עם פירות, אבל מה העניין עם  היבשים? זהו זכר למנהג מיהודי הגלות שקיבלו משלוחי פירות יבשים שגדלו בארץ. שכן אלה יכולים להשאר ראויים למאכל זמן רב.
איזה כיף ואיזה טעים, אבל בואו נזכור שאת הפירות היבשים רצוי לצרוך באופן מבוקר ובכמויות קטנות יותר מהטריים, כיוון שהם מכילים כמות קלוריות גבוהה יותר ולחלקם מוסיפים סוכר, חומרי צבע ושימור בתהליך ההכנה.

אחד המתכונים הכייפים, קלים להכנה וטעימים לחג (מתאים מגיל 5 שימו לב) הוא חטיף אנרגיה העשוי פירות יבשים:

מצרכים:

כוס  אגוזים או שקדים טבעיים (ניתן לשלב מספר שוגים כגון מקדמיה, קשיו, פקאן, מלך..)
כף  גרעיני חמניות או גרעיני דלעת טבעיים
כף  חמוציות ללא תוספת סוכר
3  כפות דבש
2 כפות מים
כף שמן קוקוס

הוראות הכנה:

קולים את הפיצוחים בתבנית שטוחה כ-10 דקות בחום בינוני, ולאחר מכן מצננים.
על מחבת רחבה בחום נמוך ממיסים תערובת מים, דבש ושמן.
מביאים לרתיחה, מוסיפים את הפיצוחים הקלויים ומערבבים היטב.
משטחים את התערובת בתבנית, ומשטחים גם מלמעלה בעזרת נייר אפייה.
מניחים את התבנית במקרר ולפני הגשה חותכים למלבנים.

רחלי קורנבר בן-שלום, תזונאית הבית של לאנץ טיים
דבר התזונאית

רחלי קורנברג בן שלום

דיאטנית קלינית, מרצה מבוקשת ומנחת קבוצות לאורח חיים בריא למגוון גילאים – ילדים, נוער ומבוגרים, במסגרת משרד החינוך ובמקומות עבודה שונים.

יועצת לתזונה נכונה ותברואה למשרד הרווחה במסגרת השירות לילדים ולנוער, אגף השיקום והאגף לטיפול באוכלוסייה עם אוטיזם.

בעלת ניסיון עשיר כיועצת תזונתית בתעשיית המזון.

  • דיאטנית קלינית, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה (B.Sc) של מכללת תל חי והכשרה מעשית של משרד הבריאות
  • מנחת קבוצות בשילוב אמנויות  – מטעם הבי"ס לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת בר אילן
  • נאמן תברואת מזון – מטעם מכללת רימונים

אני מאמין:
״תזונה נכונה ופעילות גופנית הן בסיס הכרחי לגוף בריא ונפש בריאה״.

רוצים להישאר מעודכנים?

הירשמו לניוזלטר ותיהנו מתוכן איכותי

מטה החברה: היובלים 11, הוד השרון
מרכז המבקרים: הענבר 6, אזה"ת ברקן
שרות לקוחות: 09-7690600

דברו איתנו

דילוג לתוכן