תות בתוך שוקולד נוזלי
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
יום השוקולד

יום השוקולד

השבוע חל יום השוקולד הבינלאומי, כבכל שנה, ב-7 ביולי. רחלי מספרת בכמה מילים על המתוק הממכר הזה, המיוצר מקקאו. מהו שוקולד איכותי יותר. מה פחות כדאי לצרוך. ואיך ליהנות, במתינות, מהיתרונות התזונתיים. כמובן שיש גם הצעות להכנה פשוטה, לבד בבית.

אז היום כמעט כל הקקאו הנצרך בעולם מגיע מאפריקה. אבל בתחילת דרכו של השוקולד המוכר לנו, פולי הקקאו – חומר הגלם הבסיסי שלו, הגיעו מדרום אמריקה. פולי הקקאו שימשו ע"י השבטים המקומיים להכנת משקה חם, שכונה "משקה האלים". הם היו כותשים את הפולים עם צ'ילי, מערבבים עם מים חמים ומשלבים את התוצר בטקסי דת ותרבות שלהם.

יתרונות תזונתיים:

פולי הקקאו עשירים מאוד בפוליפנולים ובמינרלים כמו סידן, אשלגן ומגנזיום, ותורמים לחיזוק מערכת החיסון ומערכת הלב וכלי הדם ומסייעים בהגנה מפני סרטן.

פולי הקקאו מכילים תאוברומין, שהשפעתו מעוררת ומעניקה תחושה אנרגטית.

קקאו תורם גם לתחושת רוגע כיוון שמסייע בתהליך ייצור הסרוטונין.

לא להגזים, כמובן…

השוקולד התעשייתי המוכר לנו מכיל הרבה קלוריות המגיעות משומן וסוכר ולכן יש לצרוך ממנו במתינות. ככל שהשוקולד מכיל אחוז גבוה יותר של  מוצקי קקאו (מעל 60%) וכמה שפחות סוכר, כך יהיה בריא יותר ויכיל יותר פוליפנולים. זכרו שכאשר אנו מדברים על התועלת הבריאותית של אכילה שוקולד, לא מתכוונים לשוקולד לבן או חלב אשר אינם מכילים כמות קקאו משמעותית.

קקאו נא, שלא עבר קלייה, שומר יותר על ערכו המקורי ולכן נחשב בעל ערך תזונתי גבוה יותר מאבקת קקאו מעובד.

כמה רעיונות, להכין לבד בבית:

שוקולד ביתי
מערבבים היטב חצי  כוס שמן קוקוס עם 3/4 כוס אבקת קקאו ושתי כפות מייפל טבעי. מחלקים לתבנית סיליקון עם קוביות (תבנית בה מכינים קוביות קרח) ומכניסים למקפיא לכמה שעות.

שייק
אבקת קקאו יכולה גם להשתלב נהדר בשייקים קייצים קרירים (למשל שייק על בסיס חלב, עם 1 בננה, 2 תמרים , כף אבקת קקאו וקוביות קרח. אפשר להוסיף גם 2 כפות חמאת בוטנים טבעית.

ועוד
וניתן גם לשלב אבקת קקאו בדייסות, מוזלי פירות, גלידות, ממרחים, עוגות, מאפים וכמובן – כוס משקה קקאו חם ומפנק.

רחלי קורנבר בן-שלום, תזונאית הבית של לאנץ טיים
דבר התזונאית

רחלי קורנברג בן שלום

דיאטנית קלינית, מרצה מבוקשת ומנחת קבוצות לאורח חיים בריא למגוון גילאים – ילדים, נוער ומבוגרים, במסגרת משרד החינוך ובמקומות עבודה שונים.

יועצת לתזונה נכונה ותברואה למשרד הרווחה במסגרת השירות לילדים ולנוער, אגף השיקום והאגף לטיפול באוכלוסייה עם אוטיזם.

בעלת ניסיון עשיר כיועצת תזונתית בתעשיית המזון.

  • דיאטנית קלינית, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה (B.Sc) של מכללת תל חי והכשרה מעשית של משרד הבריאות
  • מנחת קבוצות בשילוב אמנויות  – מטעם הבי"ס לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת בר אילן
  • נאמן תברואת מזון – מטעם מכללת רימונים

אני מאמין:
״תזונה נכונה ופעילות גופנית הן בסיס הכרחי לגוף בריא ונפש בריאה״.

רוצים להישאר מעודכנים?

הירשמו לניוזלטר ותיהנו מתוכן איכותי

דילוג לתוכן