שתפו אותנו

מתכונים עם שיבולת שועל

מאיפה השם המוזר הזה? יש כל מיני גרסאות. החביבה שבהן מדברת על כך שגרגיר השיבולת נראה כמו אוזן של שועל…

בכל מקרה, מדובר בדגן עשיר בסיבים תזונתיים בלתי מסיסים, יותר מכל הדגנים. לכן שיבולת השועל מאוד מומלצת. היא גם מתהדרת בפחמימות מורכבות, חומצות שומן בלתי רוויות ובחלבון עשיר. וגם במינרלים – ביניהם סידן, מגנזיום, סלניום ברזל ואבץ, ובויטמינים מקבוצת B. יש לה תרומה משמעותית לבריאות מערכת העיכול והיא מסייעת ליציאות סדירות. תורמת לאיזון רמות סוכר ולתחושת שובע, כמו גם לבריאות הלב ולאיזון רמות הכולסטרול.

אז הבנו שכדאי לשלב את שיבולת שועל, המוכרת גם בשם קוואקר, בתפריט היומי. כיצד? הנה  כמה רעיונות:

צלחת יוגורט עם גרנולה ופירות

פינוק לבוקר – מוזלי עשיר עם פירות

צלחת מרק עדשים

פינוק לצהרים – מרק עדשים ושיבולת שועל

צלחת דייסה עם פירות יער

לערב – בעיקר בימי חורף גשומים: דייסת קוואקר

צלחת עוגיות

ליד התה – עוגיות קוואקר

רחלי קורנבר בן-שלום, תזונאית הבית של לאנץ טיים
דבר התזונאית

רחלי קורנברג בן שלום

דיאטנית קלינית, מרצה מבוקשת ומנחת קבוצות לאורח חיים בריא למגוון גילאים – ילדים, נוער ומבוגרים, במסגרת משרד החינוך ובמקומות עבודה שונים.

יועצת לתזונה נכונה ותברואה למשרד הרווחה במסגרת השירות לילדים ולנוער, אגף השיקום והאגף לטיפול באוכלוסייה עם אוטיזם.

בעלת ניסיון עשיר כיועצת תזונתית בתעשיית המזון.

  • דיאטנית קלינית, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה (B.Sc) של מכללת תל חי והכשרה מעשית של משרד הבריאות
  • מנחת קבוצות בשילוב אמנויות  – מטעם הבי"ס לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת בר אילן
  • נאמן תברואת מזון – מטעם מכללת רימונים

אני מאמין:
״תזונה נכונה ופעילות גופנית הן בסיס הכרחי לגוף בריא ונפש בריאה״.

רוצים להישאר מעודכנים?

הירשמו לניוזלטר ותיהנו מתוכן איכותי

דילוג לתוכן