איש חולב עז
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook
חלב עיזים

חלב עיזים

האם טרנד חלב העיזים באמת בריא יותר?

בשנים האחרונות אנחנו עדים לעליה משמעותית בצריכת מוצרי חלב עיזים. הרבה אנשים מחליפים בזה את מוצרי חלב הפרה. במקרים רבים מתוך מחשבה שמוצרי חלב עיזים מועילים יותר לבריאות. רחלי בוחנת את הסוגיה.

האם באמת יש הבדל בין השניים מבחינה בריאותית?

לקטוז ורגישות ללקטוז:
חלב הפרה עלול לגרום לרגישים תסמינים של כאבי בטן / נפיחות / גזים במערכת העיכול. אבל גם בחלב העז יש לקטוז. אם כי בכמות מעט נמוכה יותר, ויכול להיות שיהיה קל יותר לעיכול, לפחות בקרב חלק מאוכלוסיית הרגישים ללקטוז.

סידן:
בחלב עיזים ישנה כמות מעט גבוהה יותר של סידן מאשר בחלב פרה.

קלות העיכול:
חלב העיזים אכן קל יותר לעיכול בגלל הרכב השומן והחלבון בו.

שומן:
הרכב חלב העיזים דומה יותר לחלב אם מאשר חלב פרה. ההרכב הטבעי שלו מכיל מעט יותר אחוזי שומן. (3.8% מול 3.6% בחלב פרה).

תכונות ריפוי:
לפי הרפואה המסורתית חלב עיזים תורם לריפוי אפטות בפה. קיימות לכך גם מספר עדויות מחקריות.

טעם:
טעמו של חלב העיזים בהחלט שונה במקצת מחלב פרה. מה עדיף? זה כבר עניין של טעם, כמובן…

חשוב! אלרגיה לחלבון:
מי שאלרגי לחלבון חלב פרה – אסור לו לצרוך גם חלב עיזים!

לסיכום, יש מקום (ואף כדאי) לשלב חלב עיזים ומוצריו באופן קבוע בתפריט. הוא עשיר בחלבון, מגנזיום ועוד, ובעיניי – גם טעים להפליא.

ולסיום מתכון לגבינת לבנה עיזים טעימה:

לוקחים חיתול בד נקי ומניחים במסננת. את המסננת מניחים מעל קערה. בקערה נפרדת מערבבים ליטר יוגורט עיזים עם מעט מלח  (מליחות לפי העדפתכם).

את התערובת שמים במסננת עם החיתול. מקפידים שהמסננת לא נוגעת בתחתית הקערה כדי שיהיה מקום למים לטפטף.

מניחים ע"ג השיש ומממתינים כ-5 שעות עד שהלבנה מוכנה. אפשר לרוקן מידי פעם את המים שטפטפו לקערה בתהליך ההכנה.

את הגבינה המוכנה מכניסים למקרר. מגישים עם שמן זית וזעתר.

רחלי קורנבר בן-שלום, תזונאית הבית של לאנץ טיים
דבר התזונאית

רחלי קורנברג בן שלום

דיאטנית קלינית, מרצה מבוקשת ומנחת קבוצות לאורח חיים בריא למגוון גילאים – ילדים, נוער ומבוגרים, במסגרת משרד החינוך ובמקומות עבודה שונים.

יועצת לתזונה נכונה ותברואה למשרד הרווחה במסגרת השירות לילדים ולנוער, אגף השיקום והאגף לטיפול באוכלוסייה עם אוטיזם.

בעלת ניסיון עשיר כיועצת תזונתית בתעשיית המזון.

  • דיאטנית קלינית, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה (B.Sc) של מכללת תל חי והכשרה מעשית של משרד הבריאות
  • מנחת קבוצות בשילוב אמנויות  – מטעם הבי"ס לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת בר אילן
  • נאמן תברואת מזון – מטעם מכללת רימונים

אני מאמין:
״תזונה נכונה ופעילות גופנית הן בסיס הכרחי לגוף בריא ונפש בריאה״.

רוצים להישאר מעודכנים?

הירשמו לניוזלטר ותיהנו מתוכן איכותי

דילוג לתוכן