ילד מחזיק ממרח שוקולד ובוכה

שתפו אותנו

שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב facebook

כל יום ממרח שוקולד

שאלה שאמא מוטרדת שלחה לי:

הי. הילד שלי עלה לגן מועצה בשנה שעברה. כשהיה בפעוטון הוא אכל מגוון באופן יחסי . מאז שהגענו לגן מועצה, בו אני מכינה את ארוחת העשר והיא אינה מוגשת במסגרת, הוא רוצה רק לחמנייה עם שוקולד לגן. איך ניתן לעזור לו להגדיל את המבחר?

הי. הנה שתי דרכי פעולה עליהן אני ממליצה:  

קודם כל אני מציעה לך לפתוח את הנושא ולדבר על כך עם הגננת. תסבירי לה את הקושי שלך ובקשי ממנה שיתוף פעולה. אולי היא תוכל, למשל, להנחות את כל הגן להביא כריך מתוק רק ביום שישי. גם לה יש קושי כאשר ילד אחד מוציא עוגייה או שוקולד ולאחרים אין. זה יוצר קנאה ורגשות לא נעימים בין הילדים. ניתן גם לקבל החלטות חיוביות בנושא דרך ועד ההורים או ביום הורים בתחילת השנה. סה"כ מדובר באינטרס המשותף לכולם.

דבר נוסף – שנה חדשה היא זמן מצוין ליצירת הרגלים חדשים, בייחוד אם מדובר במסגרת חדשה. ואפשרי כמובן גם במסגרת ישנה ומוכרת. אני ממליצה לך בחום על הכנת תפריט שבועי מתוכנן מראש בטבלה. הנה הוראות ההכנה:

שלב 1 – הכנות
מציירים/מורידים טבלת תזונה שבועית המכילה את ימות השבוע ובכל יום לבחירה סוג הכריך (פיתה / לחמניה / לחם), סוג הממרח / התוספת (גבינה, טונה, קוטג' וזיתים, חומוס, חביתה..), סוג הירק וסוג הפרי. במקביל רוכשים קופסת אוכל מחולקת לתאים.

טבלה צבעונית
לחצו על התמונה להורדת הטבלה להדפסה

שלב 2 – שיחה משותפת
מסבירים לילד שמתחילה שנה חדשה ושזה מאוד מרגש.  לכבוד השנה החדשה רכשת קופסת אוכל חדשה עבורו  ואת רוצה למלא אותה כל יום במאכלים שהוא אוהב ושהם גם מזינים וטובים לגוף שלו.

שלב  3 – ביצוע
ניגשים למילוי הטבלה ביחד. רצוי בסיום לתלות במקום מרכזי במטבח. העקרונות החשובים הם חשיבה משותפת, גיוון והגבלת ממרח מתוק לאחד בשבוע.

שימי לב שאת לא חייבת להכין דווקא כריך. בכל הנוגע לקופסאות האוכל של הילדים, אפשר ורצוי לחשוב מחוץ לקופסה. הנה כמה רעיונות למארזי אוכל משודרגים, אטרקטיביים בעיני ילדים, שאפילו מציעים אוכל מגוון ובריא. שווה נסיון…

רחלי קורנבר בן-שלום, תזונאית הבית של לאנץ טיים
דבר התזונאית

רחלי קורנברג בן שלום

דיאטנית קלינית, מרצה מבוקשת ומנחת קבוצות לאורח חיים בריא למגוון גילאים – ילדים, נוער ומבוגרים, במסגרת משרד החינוך ובמקומות עבודה שונים.

יועצת לתזונה נכונה ותברואה למשרד הרווחה במסגרת השירות לילדים ולנוער, אגף השיקום והאגף לטיפול באוכלוסייה עם אוטיזם.

בעלת ניסיון עשיר כיועצת תזונתית בתעשיית המזון.

  • דיאטנית קלינית, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה (B.Sc) של מכללת תל חי והכשרה מעשית של משרד הבריאות
  • מנחת קבוצות בשילוב אמנויות  – מטעם הבי"ס לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת בר אילן
  • נאמן תברואת מזון – מטעם מכללת רימונים

אני מאמין:
״תזונה נכונה ופעילות גופנית הן בסיס הכרחי לגוף בריא ונפש בריאה״.

רוצים להישאר מעודכנים?

הירשמו לניוזלטר ותיהנו מתוכן איכותי

דילוג לתוכן