שואלים את רחלי
רחלי קורנבר בן-שלום, תזונאית הבית של לאנץ טיים

רחלי קורנברג בן שלום, דיאטנית קלינית
תזונאית הבית של לאנץ טיים

על תפוח ודונג

שאלה:
שמתי לב שעל התפוח יש מעין שעווה. עדיף לקלף את הקליפה של התפוח? למרות שהבנתי שיש לה ערכים תזונתיים גבוהים.

תפוחים על העץ
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הי.

קודם כל – מומלץ לאכול תפוח עם קליפה.

תפוח הוא אחד ה-פירות השווים ביותר! עשיר בסיבים מסיסים ולא מסיסים, בנוגדי חמצון, בויטמינים ובמינרלים. רוב הערכים התזונתיים הגבוהים מצויים, איך לא, בקליפה. כבר נאמר רבות – “an apple a day keeps the doctor away”

לתפוח יש הגנה טבעית של שעווה (דונג) אשר מגינה על הפרי ממזיקים ומנזקי מזג האוויר. כאשר התפוח מגיע למפעל הוא נשטף על מנת לנקות אותו משאריות לכלוך,הדברה ואדמה. בשלב זה גם יורדת השעווה הטבעית שלו . בסיום התהליך הוא מצופה בדונג על מנת להגן עליו, לשמור על ערכיו התזונתיים ולהאריך את חיי המדף שלו.

הדונג עמו מצפים את התפוח מותר למאכל אך למרות זאת לא מומלץ לצרוך אותו בכמויות גבוהות ולכן מומלץ לנקות את הפרי עם ספוגית ניקוי ייעודית, אשר איתה ניתן ורצוי לשטוף את כל הפירות והירקות שאנו צורכים, גם אלו ללא ציפוי השעווה. דרך נוספת היא לגרד את הדונג עם סכין למריחה.

אפשר גם לבחור בתפוחים אורגניים אשר אינם עוברים תהליך דינוג כלל.

רחלי קורנברג בן שלום

דיאטנית קלינית, מרצה מבוקשת ומנחת קבוצות לאורח חיים בריא למגוון גילאים, ילדים, נוער ומבוגרים, לרבות במסגרת משרד החינוך ומקומות עבודה שונים. יועצת לתזונה נכונה ותברואה למשרד הרווחה במסגרת השירות לילד ולנוער, אגף השיקום והאגף לטיפול באוכלוסייה עם אוטיזם. בעבר יועצת תזונתית בתעשיית המזון, ”איכות קייטרינג שולץ” ועוד.

  • דיאטנית קלינית, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה (B.Sc) של מכללת תל חי והכשרה מעשית של משרד הבריאות
  • מנחת קבוצות בשילוב אמנויות  – מטעם הבי”ס לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת בר אילן
  • נאמן תברואת מזון – מטעם מכללת רימונים

אני מאמין: ״תזונה נכונה ופעילות גופנית הן בסיס הכרחי לגוף בריא ונפש בריאה״.

שאלות נוספות לרחלי