שואלים את רחלי
רחלי קורנבר בן-שלום, תזונאית הבית של לאנץ טיים

רחלי קורנברג בן שלום, דיאטנית קלינית
תזונאית הבית של לאנץ טיים

הרגלי אכילה בחופש הגדול

הי רחלי. בחופש הגדול הבן שלי מבלה הרבה זמן לבד בבית מול המסכים וגם אוכל יותר. בשנה שעברה הוא עלה בחופש כמה ק"ג וזה היה בולט. האם יש מה לעשות בנידון?

ילד אוכל מול הטלוויזיה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הי. נכון. כל שינוי משמעותי בשגרת החיים ובהרגלים יכול לבוא לידי ביטוי גם בהרגלי התזונה, ולהביא גם לשינויים במשקל. זה טבעי והגיוני. יש אפילו מחקרים שמראים שילדים אכן עולים במשקל בתקופת החופש הגדול. 

הנה כמה טיפים שיסייעו עם ההתנהלות בחופש הגדול:

  • רצוי להכין מראש את הארוחות: בוקר אפשר בקופסא כמו שמכינים לבית הספר, וצהרים – להשאיר בצלחת מכוסה במקרר.
  • תלוי בגיל הילד כמובן… אפשר לתכנן תפריט חופש עם הילד.
  • מומלץ להכין ירקות ופירות שטופים או אפילו חתוכים (קערת אבטיח חתוך למשל זה נהדר). הניחו את אותם בצורה אסטטית במקום בולט בתוך או מחוץ למקרר.
  • כדאי לדאוג ללו"ז ותכניות מראש. אחד ה"אויבים" הגדולים של החופש הוא השעמום…
  • מומלץ לדאוג להמשך מסגרת ספורטיבית גם בחופש (אולי בגלל ההפסקה משאר החוגים זה הזמן ללמוד גלישה למשל?..)
  • השתדלו להמשיך את השגרה הבריאה בתוך החוסר שגרה: ארוחות משפחתיות, טיולים בשבת, ארוחת צהרים בזמן הצהרים ולא בערב וכו'..)
  • צריך לזכור שגם אנחנו בחופשים משחררים קצת יותר וזה ממש בסדר להרפות קצת מפעם לפעם…

רחלי קורנברג בן שלום

דיאטנית קלינית, מרצה מבוקשת ומנחת קבוצות לאורח חיים בריא – ילדים, נוער ומבוגרים, במסגרת משרד החינוך ובמקומות עבודה שונים. יועצת לתזונה נכונה ותברואה למשרד הרווחה במסגרת השירות לילדים ולנוער, אגף השיקום והאגף לטיפול באוכלוסייה עם אוטיזם. בעלת ניסיון עשיר כיועצת תזונתית בתעשיית המזון.

  • דיאטנית קלינית, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה (B.Sc) של מכללת תל חי והכשרה מעשית של משרד הבריאות
  • מנחת קבוצות בשילוב אמנויות  – מטעם הבי"ס לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת בר אילן
  • נאמן תברואת מזון – מטעם מכללת רימונים

אני מאמין: ״תזונה נכונה ופעילות גופנית הן בסיס הכרחי לגוף בריא ונפש בריאה״.

רוצים עוד כתבות שלנו?


שאלות נוספות לרחלי

דילוג לתוכן