מקיאטו חזק
אלי מלכה
אלי מלכה

2009-2019

הטרנד הפייסבוקי החדש גורם לי לחשוב על מה שהיה אז ומה שיש היום. אז, ב-2009, לאנץ טיים חגגה בדיוק בת מצווה. 12 שנים בעולם של ארוחות לילדים, עם ההגשמה של רעיון ה'האפי פוד'. התפיסה שבאה לשלב מטבח שמח, אוכל שמח, ילדים שמחים, בריאות, ובכלל – well being. אני לא אוהב להתפלצן עם מילים באנגלית – אבל הביטוי הזה ממצה את הגישה, ולא נראה לי שיש לו תרגום מוצלח בעברית. העיקר שהבנתם.

כיתוב על חוף הים: 2019

שיפור, התייעלות ואוכל בריא יותר

מצד אחד – וואי, כבר עברו 10 שנים? ומצד שני – כל כך הרבה השתנה, שאיך יכול להיות שחלף רק עשור? הנה אנחנו ב-2019. התבגרנו, גדלנו, התפתחנו. היום יש לנו גם את המטבח הגדול והמשוכלל בברקן. ויש בו את מרכז המבקרים, בו אנחנו שמחים לארח את כל מי שרוצה לראות במו עיניו את הכל – חומרי הגלם, המטבח, הייצור, האריזה, השינוע…

מול המטבח עומד בית האריזה שלנו. שהוא תולדה של הרצון לקצר זמנים בין קטיף הירקות לבין זמן הגעתם לצלחת. שלא כמו ב-2009, היום אנחנו עובדים עם חקלאים בחלקות גידול שלנו. מה שנקטף מגיע ישירות אלינו – לבית האריזה, נארז, ונשלח לצהרונים שלנו. הכל מהיר יותר, המוצרים איכותיים וטריים יותר. והכל תוצרת כחול-לבן.

על בסיס אותו רעיון, ב-2019 מתעתד גם קו הסלטים שלנו להצטרף לארוחות לאנץ טיים. סלטים שמיוצרים עבורנו, על פי הדרישות שקבענו, ובפיקוח שלנו. את שלב בדיקות איכות הייצור כבר עברנו. עכשיו מחכים רק להכרעת הדין של הקטנטנים. לפני שנוציא את הסלטים לכלל הצהרונים, אנחנו עושים כמה פיילוטים של מבחני טעימה ע"י הסועדים הצעירים. אלה שיודעים להגיד את כל האמת בפנים, ויחרצו מה יגיע לכולם, ומה יחזור לשיפור או יוחלף בסלט אחר.

תמיד לקחנו מקדם בטיחות מההוראות וההמלצות של משרד הבריאות. מלח למשל – ההמלצה היא עד 400 מ"ג ל-100 גרם מנה. במסגרת כתבת תחקיר של ערוץ 2, אף מנה שלנו שנדגמה לא עלתה על 361 מ"ג. וכמו המלח, עם הזמן השתמשנו גם בפחות ופחות שמן. השניצל, לדוגמה – המאכל האהוב על הילדים מדורי דורות – אהוב עליהם גם עכשיו, כשהם מקבלים אותו אפוי ולא מטוגן.

ומה עם הטעם?

לכל זה לא היה ערך, אם הילדים לא היו אוהבים… לכן אנחנו מעסיקים צוות של אנשי מקצוע – שפים, תזונאים ויועצים קולינריים. וכל הזמן ערים למשובים מהשטח. כל שינוי עשינו בעדינות ובהדרגה. בסוף, הרבה מההעדפות הקולינריות הן עניין נרכש. אז את הפחתת המלח טשטשנו בעזרת תבלינים אחרים – בריאים וממקור טבעי. גם פחמימות פשוטות, החלפנו. הקוסקוס היום הוא מלא. הפסטה – מקמח מלא. אורז ופתיתים, שחך רגיש עלול לחוש בהבדל – שילבנו לבן ומלא. עם הזמן שכללנו בעצם את גישת האוכל הבריא. והיום אנחנו משתדלים לא רק להגיש תוצרים בריאים, אלא גם לסייע בחינוך להרגלי אכילה נכונים. בתקווה שכל ילד ייקח איתו משהו מלאנץ טיים הלאה להמשך הדרך.

במסגרת הרצון לשלוט באופן מלא בכל מה שאנחנו מספקים, קיבלנו גם את האישורים לייצר ולשווק ארוחות ללא גלוטן וללא אלרגנים נפוצים נוספים. ולאור בקשות הורים, אנחנו מאפשרים לראשונה לקנות גם באופן פרטי מארזי מנות מוכנות. לחימום מהיר, ללא גלוטן וללא אלרגנים, במחיר שווה לכל נפש. עם שליח עד דלת הבית. דרך אתר המכירות החדש שלנו – ספיישליס'.

וכל זה קרה בין 2009-2019. מצד אחד – נראה לא מזמן. מצד שני – הספקנו די הרבה. לא להאמין שעברו רק 10 שנים…

אלי

איירון מן, ישרא מן, אוטוטו סופרמן, רץ, רץ, רץ, כל הזמן בתנועה, ככה בספורט, ככה בחיים, ככה בעסקים.

אבא, ספורטאי וקולינר. איש ברזל עם לב של צמר גפן מתוק. אוהב ילדים, אוהב אוכל טוב, אוהב ספורט, ובעיקר, אוהב לשלב בין כל הדברים שהוא אוהב.
שם, בריצות הארוכות, ברגעים הצלולים האלה כשיש לך זמן לחשוב ולחשוב ולחשוב, שם נולדה ה׳האפי פוד׳, הרוח של לאנצ׳ טיים, תפיסה של אופטימיות ושל שמחת חיים, תפיסה שאומרת שעובדים שמחים עושים מטבח שמח, ומטבח שמח עושה אוכל שמח, ואוכל שמח עושה ילדים שמחים. פשוט.
זה אלי וזו לאנצ׳טיים.
נעים מאד…

רוצים עוד כתבות שלנו?

פוסטים אחרונים של אלי

מטה החברה: היובלים 11, הוד השרון
מרכז המבקרים: הענבר 6, אזה"ת ברקן
שרות לקוחות: 09-7690600

דברו איתנו

דילוג לתוכן