ילדים וספורט
הבלוג של דודו
דודו פרידמן - מומחה לחינוך גופני ילדים

לשרוד בכיף את שגרת הקורונה

בואו נזכור. שגרת הקורונה שלנו, גם אם לא קלה, היא נסבלת. היא שגרה של חיים. היא לא בת השוואה למגיפות מבעיתות בהיסטוריה, כמו טיפוס, אבעבועות שחורות, חצבת, או השפעת הספרדית. תזכורת לפסימיסטים – את כל אלה האנושות שרדה והמשיכה הלאה. עם ידע טכנולוגי ורפואה שלא התקרבו בכלל למה שיש היום. אז קודם כל בואו נשמור על רוגע. במוקדם או במאוחר החיים ישובו למסלולם. ובכל מקרה בואו נשלוט במה שנתון לשליטתנו. אין לנו השפעה על התנהגות הנגיף. אבל יש לנו כלים להישמר ממנו. ואפשר אפילו ליהנות מזה.

פעוטה מתאמנת
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

אז מה בידיים שלנו?

אורח חיים בריא! זה בידיים שלנו. נכון תמיד, ונכון שבעתיים עכשיו. המטרה העיקרית – לנסות להמנע מהדבקות, ולתחזק את המערכת החיסונית שלנו – כך שתתמודד היטב, אם חלילה נידבק. פשוט נימנע מלצאת מהבית במידת האפשר. ואם צריך, נתנהל בחוץ לפי הוראות משרד הבריאות. ומה בבית? נקפיד על שטיפת ידיים ונשמור על כללי ההיגיינה.

ומה עוד? קודם כל, כאמור, נשאר רגועים. לחץ ותחושות שליליות פוגעים בעליל בחוסן הפיזי של הגוף. בואו נבחר לא להלחץ מהמצב. לא לכעוס על אי הוודאות, על אבדן ימי עבודה, השבתת מוסדות החינוך… כל אלה הם מצב קיים. אנחנו יכולים לבחור ברגשות שליליים. אבל יכולים גם לבחור אחרת. ליהנות מהמשפחתיות. לחשוב על הרגע. כמה אנחנו כמהים לפעמים לחופש. הנה – נכפה עלינו סוג של… עזבו אתכם עכשיו ממשמעויות עתידיות.

בדר”כ יש לנו נטיה לסלוד מהשימוש המוגבר של הילדים במסכים. אבל עכשיו אנחנו צריכים להגיד תודה! תודה לטכנולוגיה שמשאירה אותנו מחוברים לעולם, ומאפשרת אינטראקציות חברתיות, גם כשצריכים להתבודד. אפשרו לילדים לברוח מהמצב למציאות הוירטואלית שלהם. מעולה שיש להם עיסוק. שהם נשארים חברתיים, גם אם באופן דיגיטלי. כמובן שכמו תמיד – במידה. רק שכאן עלינו להתאים את המידה הרצויה למציאות הקיימת.

ומה בזמן שהילדים לא על המסכים?

מדברים! כמה יוצא לנו לעשות את זה מעבר לשיחות אינסטנט? הנה ההזדמנות. גם לשחק יחד. משחקי קופסה, משחקי מחשב. העיקר שביחד. עוד פעילות שעושים ביחד – אוכלים. ארוחות מסודרות. חשוב לבריאות וטוב למשפחתיות. מקפידים לא לדלג על ארוחות. מצד שני – לוודא שהקירבה הארוכה למקרר ולמזווה לא קורצת מידי. לא לילדים, ובטח לא לעצמינו – בהיותנו מודל לחיקוי. בין הארוחות לא מגזימים עם נשנושים.

ועושים פעילות גופנית. בפעילות הזאת יש את תמצית כל היתרונות שהזכרנו פה. היא בריאה – זה הרי מובן מאליו. היא מזמנת לנו זמן איכות של פעילות משותפת. מרגיעה, מפחיתה חרדות ואגרסיות. מספקת תעסוקה מחוץ לעולם הדיגיטלי. היתרונות ברורים. אז איזו פעילות אפשר לעשות בבית? חלק מהעניין זה לפתח מעוף ודמיון. תחשבו ביחד עם הילדים, המציאו. האמת שקשה להמציא, אז אם לא בא לכם – לא חייבים. יש אינטרנט, יש יוטיוב. אין שם סוף לרעיונות.

אתם עסוקים? עובדים מהבית ולא יכולים להתפנות? הקדישו חצי שעה לפחות ביום לפעילות הזו עם הילדים. הרי הרווחתם את זמן הנסיעה לעבודה. אז אין תירוצים…

הצעה, בקטנה, לפעילות עם ילדים בגיל גן – כיתות א-ב. בני שטיין – מישהו לרוץ איתו, מדגים פעילות עם בר בת הארבע:

והנה משהו שונה – מתאים יותר לילדים הגדולים ולנו, ההורים. כי אסור לנו להזניח את עצמנו, וחשוב שנשמור על הבריאות ועל השקט הנפשי. למענינו ולמען הילדים.

Studio Fly Pilates – מציגים אימון פילאטיס שאפשר לעשות לבד או בחברותא, בבית.

דודו פרידמן

יוצא סיירת גבעתי, מילא תפקידים שונים, בארץ ובחו”ל, בתחום האבטחה הממלכתית.
B.Ed בחינוך גופני ממכללת וינגייט, עם התמחות בתקשורת וספורט. מדריך כושר מוסמך, מורה לחינוך גופני בבית ספר יסודי, ומאמן כדורסל. בעל ניסיון של עבודה עם ילדים ונוער, החל בגיל הרך, בבית ספר לכדורסל, וכלה בקבוצות הישגיות ברמות השונות. רואה עצמו מחנך, מדריך ומורה, בדרך כלל בסדר הזה. ושואף לראות ילדים פעילים, שנוהגים אורח חיים בריא.


רוצים עוד כתבות שלנו?

פוסטים אחרונים על ילדים וספורט