דבר התזונאית
רחלי קורנברג בן שלום
רחלי קורנבר בן-שלום, תזונאית הבית של לאנץ טיים

דיאטנית קלינית – תזונאית הבית של לאנץ טיים

תזונה בשגרת קורונה

זה הזמן לתכנן בנחת

לא פשוט להיות בבידוד, ולא קל עם ההסגר, קל או מחמיר יותר. עם כל המשפחה בבית. עם ילדים שמטפסים על הקירות, ועם הנשנושים הבלתי פוסקים של כולנו… אבל דווקא עכשיו זה זמן טוב לייצר שגרה של תזונה בריאה בבית.

צלחת עם עוגיות ותמרים

עוגיות מקמח מלא במילוי תמרים. אם כבר לנשנש – אז מתוקים בריאים יותר

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

הנה כמה רעיונות איך לשנות הרגלים, ואיך להתאים את ההתנהלות שלנו לסיטואציה. אפשר אפילו ליהנות ולהרוויח מהמצב. המפתח לתזונה נכונה – תכנון מראש!

  • טוב, מי כמוני אוהב ארוחות בצ’יק צ’ק. כשתוך רבע שעה אפשר להעמיד ארוחה למשפחה שלמה… אבל דווקא כשאנחנו בבידוד, זה הזמן, ויש הרבה ממנו, להכין מנות מורכבות. בשלבים. לתכנן כבר בבוקר מה נכין בערב, להשרות מראש, להתפיח, להקפיא ולהפשיר, וכל מה שכרוך בבישול קצת יותר מורכב. המלצה שלי – לכו על קטניות. את הקטניות, במיוחד שעועית וחומוס, יש להשרות מראש ולבשל הרבה זמן. לכן זה בדיוק העיתוי לממרחים עשירים ולמרקים נהדרים מקטניות.

  • בא לכם חטיף? אם ביום רגיל “תחטפו” מה שיש ומה שזמין, עכשיו זה הזמן להכין מראש. להתכונן מבעוד מועד לרגע שבו יבוא לנו “משהו מתוק”. והרגע יבוא,  לעתים תכופות אפילו 🥴. הכינו מראש כדורי אנרגיה מתמרים, עוגיות ביתיות מקמח מלא, סורבה פירות ביתי וכדומה. מתוקים בריאים יותר, כיד הדמיון הטובה.

  • פריקים של שגרה? דווקא עכשיו זה הזמן לשבור אותה. כמה ואיפה שאפשר. במטבח למשל. זה הזמן להתנסות בהכנת מאכלים חדשים, לפתוח ספרי בישול ישנים ולגוון. כשאתם מזמינים מצרכים באתר, נסו לגוון ולא ללכת על ה”אוטומט”. זה הזמן לנסות למשל קמח חומוס, כוסמת ירוקה, שעועית מאש וכל מה ש”שמעתם עליו אבל טרם הספיקותם להתנסות בו”…

  • למרות השינוי משגרת החיים שהתרגלנו אליה, ואולי דווקא בגלל השינוי, הקפידו על סדר ארוחות (עיקריות וביניים) ושתיית מים ככל שניתן. נסו להימנע מלהגיע למצב בו אתם “מנשנשים כל היום”.

  • תנועה, והרבה! אם גם ככה ביום יום, בעידן המערבי, אנחנו עושים הרבה פחות פעילות ממה שמומלץ, כעת בבידוד אנו עלולים לנוע עוד פחות. אז קדימה – להתמתח מול סדרה אהובה. לתרגל פילטיס ביו-טיוב. לחפש תרגול ביתי מתאים לילדים. והכי רצוי – לעשות כל המשפחה ביחד

רחלי קורנברג בן שלום

דיאטנית קלינית, מרצה מבוקשת ומנחת קבוצות לאורח חיים בריא למגוון גילאים, ילדים, נוער ומבוגרים, לרבות במסגרת משרד החינוך ומקומות עבודה שונים. יועצת לתזונה נכונה ותברואה למשרד הרווחה במסגרת השירות לילד ולנוער, אגף השיקום והאגף לטיפול באוכלוסייה עם אוטיזם. בעבר יועצת תזונתית בתעשיית המזון, ”איכות קייטרינג שולץ” ועוד.

  • דיאטנית קלינית, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה (B.Sc) של מכללת תל חי והכשרה מעשית של משרד הבריאות
  • מנחת קבוצות בשילוב אמנויות  – מטעם הבי”ס לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת בר אילן
  • נאמן תברואת מזון – מטעם מכללת רימונים

אני מאמין: ״תזונה נכונה ופעילות גופנית הן בסיס הכרחי לגוף בריא ונפש בריאה״.


רוצים עוד כתבות שלנו?


פוסטים אחרונים של רחלי