דבר התזונאית
רחלי קורנברג בן שלום
רחלי קורנבר בן-שלום, תזונאית הבית של לאנץ טיים

דיאטנית קלינית – תזונאית הבית של לאנץ טיים

יום חמאת בוטנים

באמת, יש יום כזה!

אתמול חל יום חמאת הבוטנים העולמי. למקרה שלא ידעתם, או ששכחתם לחגוג, אז אני כאן בשביל להזכיר לכם🙂. ובשביל לספר, ממש בכמה מילים, מה טוב בחמאת בוטנים. וגם להציע מתכון קליל, להכנה ביתית, של חטיף טעים-טעים.

קוביות חטיף על צלחת
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

מה הערך התזונתי של חמאת בוטנים? אם השאלה היא האם יש בזה הרבה קלוריות – אז התשובה היא כן. אבל הי, גם בשמן זית יש הרבה קלוריות והוא מאוד מומלץ לצריכה. בערך תזונתי אנחנו לא מתייחסים רק ל’כמה קלוריות’. ובסוף, כמו תמיד, הכל שאלה של מינון. הרי כל דבר במידה, והפעם אנחנו מדברים על פינוק עם ערך מוסף בריאותי.

חמאת בוטנים היא מוצר מזין עשיר בשומן מסוג חד בלתי רווי, חלבון, חומצה פולית, אשלגן ,מגנזיום, אבץ וסיבים תזונתיים. היא תורמת לאיזון השומני בדם ומסייעת למניעת מחלות לב וכלי דם.

נכון שיש בה הרבה קלוריות אך ניתן לשלב אותה בתפריט כממרח לכריך לבית הספר או לארוחת ארבע, בתבשיל אסייאתי או בקינוחים, ומומלץ לצרוך ממנה בתפריט השבועי, באופן מתון.

חשוב לשים לב שקיימים הרבה ממרחים בחנויות, חלקם מכילים  100% בוטנים קלויים בלבד (ניתן לקרוא על גבי האריזה ברשימת הרכיבים), והם המומלצים לצריכה. וקיימים ממרחים עשירים בסוכר, מרגרינה (שומן צמחי מוקשה או שומן טראנס) ומלח. אלו אינם מומלצים לצריכה.

והנה המתכון המובטח:

מערבבים 4 כפות חמאת בוטנים טבעית עם כף דבש. אפשר לחמם קצת במיקרו ואז קל יותר לערבב. מוסיפים לקערה עם 4 כוסות פצפוצי אורז מלא טבעי ועוד כוס שקדים קצוצים. אפשר להוסיף או להחליף את השקדים עם שיבולת שועל ואגוזים שונים.

מיישרים ומהדקים בתבנית ומקפיאים במשך כחצי שעה. ממיסים מעל  150 גרם שוקולד לבן מומס, מעורבב עם 2 כפות חמאת בוטנים.

מעבירים למקרר לעוד שעה. בסיום פורסים לקוביות.

רחלי קורנברג בן שלום

דיאטנית קלינית, מרצה מבוקשת ומנחת קבוצות לאורח חיים בריא – ילדים, נוער ומבוגרים, במסגרת משרד החינוך ובמקומות עבודה שונים. יועצת לתזונה נכונה ותברואה למשרד הרווחה במסגרת השירות לילדים ולנוער, אגף השיקום והאגף לטיפול באוכלוסייה עם אוטיזם. בעלת ניסיון עשיר כיועצת תזונתית בתעשיית המזון.

  • דיאטנית קלינית, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה (B.Sc) של מכללת תל חי והכשרה מעשית של משרד הבריאות
  • מנחת קבוצות בשילוב אמנויות  – מטעם הבי”ס לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת בר אילן
  • נאמן תברואת מזון – מטעם מכללת רימונים

אני מאמין: ״תזונה נכונה ופעילות גופנית הן בסיס הכרחי לגוף בריא ונפש בריאה״.

רוצים עוד כתבות שלנו?

פוסטים אחרונים של רחלי