דבר התזונאית
רחלי קורנברג בן שלום
רחלי קורנבר בן-שלום, תזונאית הבית של לאנץ טיים

דיאטנית קלינית – תזונאית הבית של לאנץ טיים

מתכונים עם שיבולת שועל

מאיפה השם המוזר הזה? יש כל מיני גרסאות. החביבה שבהן מדברת על כך שגרגיר השיבולת נראה כמו אוזן של שועל…

בכל מקרה, מדובר בדגן עשיר בסיבים תזונתיים בלתי מסיסים, יותר מכל הדגנים. לכן שיבולת השועל מאוד מומלצת. היא גם מתהדרת בפחמימות מורכבות, חומצות שומן בלתי רוויות ובחלבון עשיר. וגם במינרלים – ביניהם סידן, מגנזיום, סלניום ברזל ואבץ, ובויטמינים מקבוצת B. יש לה תרומה משמעותית לבריאות מערכת העיכול והיא מסייעת ליציאות סדירות. תורמת לאיזון רמות סוכר ולתחושת שובע, כמו גם לבריאות הלב ולאיזון רמות הכולסטרול.

אז הבנו שכדאי לשלב את שיבולת שועל, המוכרת גם בשם קוואקר, בתפריט היומי. כיצד? הנה  כמה רעיונות:

יוגורט, שיבולת שועל ופירות יער
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

פינוק לבוקר

מוזלי עשיר עם פירות
ניתן להכין גרנולה ביתית ולאכול עם יוגורט או חלב ופרי. טעים ומעורר על הבוקר… פעם הצענו מתכון. מעט מושחת, אבל התוצאה טעימה ממש. לגרנולה שחדוה הציעה פעם »
זה היה לקראת ט”ו בשבט, אבל טעים תמיד 🙂

פינוק לצהרים

מרק עדשים ושיבולת שועל
הידעתם שקוואקר הוא מסמיך נהדר? ניתן להסמיך איתו מרק, לביבות, פנקייקס, ועוד.

הנה מתכון למרק עדשים סמיך:
מטגנים בצל גדול חתוך לקוביות, מוסיפים 3 גזרים חתוכים, רבע דלעת ומים. מוסיפים לסיר כף שום כתוש, כוס עדשים כתומים, חופן שמיר ו-2 גבעולי סלרי.
מרתיחים ומתבלים בכמון, כורכום, מלח וקצת פפריקה. לאחר שהירקות והעדשים רכים מוסיפים בערך כוס קוואקר (תלוי בכמות המים) ומבשלים עוד 20 דקות על אש קטנה. לפני ההגשה וודאו שהגעתם למידת ההסמכה הרצויה. ניתן לטחון הכל במוט בלנדר.

לערב. בעיקר בימי חורף גשומים

דייסת קוואקר

בערב, בעיקר בימי חורף, ניתן להכין דייסה מ 3-4 כפות קוואקר בשילוב עם בערך חצי כוס חלב רגיל. או סויה, למי שמעדיף.

ניתן כמובן להכין דייסה גם על בסיס מים בלבד, אך החלב יוסיף עוד חלבון ויסייע לאיזון הארוחה. לדייסה כדאי להוסיף בננה, צימוקים ואגוזים / זרעים למיניהם.

ליד התה

עוגיות קוואקר

המרכיבים:
כוס סוכר חום, ביצה, חמאה רכה 120 גרם, כף חלב, כוס קמח כוסמין מלא, כפית תמצית וניל איכותית, שקית אבקת אפייה, קורט כפית מלח, כוס שיבולת שועל דקה
*ניתן לשלב אגוזי מלך קצוצים או שוקולד מריר שבור לקוביות קטנות

מערבבים הכל, מקררים במקרר לפחות שעה.
מכדררים, משטחים ואופים ב-180 מעלות.
מוציאים אחרי כ-10 דקות, לפני השחמה (העוגיה מתקשה לאחר שמוציאים מהתנור).

רחלי קורנברג בן שלום

דיאטנית קלינית, מרצה מבוקשת ומנחת קבוצות לאורח חיים בריא – ילדים, נוער ומבוגרים, במסגרת משרד החינוך ובמקומות עבודה שונים. יועצת לתזונה נכונה ותברואה למשרד הרווחה במסגרת השירות לילדים ולנוער, אגף השיקום והאגף לטיפול באוכלוסייה עם אוטיזם. בעלת ניסיון עשיר כיועצת תזונתית בתעשיית המזון.

  • דיאטנית קלינית, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה (B.Sc) של מכללת תל חי והכשרה מעשית של משרד הבריאות
  • מנחת קבוצות בשילוב אמנויות  – מטעם הבי”ס לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת בר אילן
  • נאמן תברואת מזון – מטעם מכללת רימונים

אני מאמין: ״תזונה נכונה ופעילות גופנית הן בסיס הכרחי לגוף בריא ונפש בריאה״.

רוצים עוד כתבות שלנו?

פוסטים אחרונים של רחלי