דבר התזונאית
רחלי קורנברג בן שלום
רחלי קורנבר בן-שלום, תזונאית הבית של לאנץ טיים

דיאטנית קלינית – תזונאית הבית של לאנץ טיים

חביתת חוביזה

נמצא אותה בשדה, בחורש וכמעט בכל פיסת טבע עירוני. החוביזה (‘החלמית המצויה’) היא אחד הצמחים הנפוצים ביותר בישראל בעונה זו. העלים שלה ממש רכים מיד לאחר הגשמים, וכיף לאכול אותם טריים. לקראת סוף האביב, כשהעלים יבשים וקשים יותר מומלץ יותר להשתמש בהם בבישולים. קבלו מתכון קטן להכנת חביתת חוביזה טעימה ובריאה.

לחמית מצויה בשדה
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

השימוש בעלי חוביזה נפוץ בעיקר במטבח הערבי. לא בכדי נקרא הירק גם ‘לחם ערבי’. האפשרויות הקולינריות של העלים הן רבות. ניתן לאכול אותם בצורתם הטרייה בסלט, או בתבשילים שונים, כמו ממולאים, פשטידות, מאפים ועוד. כבילוי נחמד עם ילדים אפשר לטייל בסביבה ירוקה ללקט את פירותיה הקטנים של החוביזה ולאכול.

ויתרונות נוספים שלה: היא ללא עלות, גדלה בגידול אורגני ובסביבת המחייה המקומית שלנו. רק שימו לב שכשאתם קוטפים, עדיף לוותר על אלה שגדלות בצידי כבישים, בגלל החשיפה הקבועה לעשן המכוניות.

אחת הגרסאות הקלות לשימוש בעלי החוביזה היא להוסיף אותם לחביתה. אז בפעם הבאה שתחזרו מהגינה הציבורית הקרובה, בקשו מהילדים לקטוף את העלים והכינו איתם יחד את המתכון הבא:

  • חופן עלי חוביזה קצוצים דק (כ-15 עלים)
  • 2 ביצים
  • 2 כפות קמח מלא
  • קורט מלח
  • תוספות לאוהבי השדרוגים – חצי בצל, 2 שיני שום כתושות, כורכום ופפריקה.

מערבבים הכל, שמים במחבת משומנת בשמן זית על אש נמוכה ומטגנים משני הצדדים.

חביתת עלי חוביזה

עיקרי הרווח התזונתי:
עלי החוביזה עשירים מאוד בסיבים תזונתיים התורמים לאיזון מערכת העיכול ולתחושת שובע. הם עשירים בויטמין A, חומצה פולית וברזל. לחוביזה יש גם שימושים רבים ברפואה המסורתית.

רחלי קורנברג בן שלום

דיאטנית קלינית, מרצה מבוקשת ומנחת קבוצות לאורח חיים בריא – ילדים, נוער ומבוגרים, במסגרת משרד החינוך ובמקומות עבודה שונים. יועצת לתזונה נכונה ותברואה למשרד הרווחה במסגרת השירות לילדים ולנוער, אגף השיקום והאגף לטיפול באוכלוסייה עם אוטיזם. בעלת ניסיון עשיר כיועצת תזונתית בתעשיית המזון.

  • דיאטנית קלינית, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה (B.Sc) של מכללת תל חי והכשרה מעשית של משרד הבריאות
  • מנחת קבוצות בשילוב אמנויות  – מטעם הבי”ס לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת בר אילן
  • נאמן תברואת מזון – מטעם מכללת רימונים

אני מאמין: ״תזונה נכונה ופעילות גופנית הן בסיס הכרחי לגוף בריא ונפש בריאה״.

רוצים עוד כתבות שלנו?

פוסטים אחרונים של רחלי