דבר התזונאית
רחלי קורנברג בן שלום
רחלי קורנבר בן-שלום, תזונאית הבית של לאנץ טיים

דיאטנית קלינית – תזונאית הבית של לאנץ טיים

אמא משעמם לי

משבר הקורונה מצליח לפחות לגלות אצל הרבה אנשים הומור משובח. עיקר הצחוקים ברשת הם כנראה סביב אכילה מרובה. אין מה לעשות. השעמום, הזמינות של האוכל, לפעמים אולי מצב הרוח, שמביא אותנו להתנחם בנשנושים… כל אלה לא עושים לנו חיים קלים. אז רחלי מציעה לנו הפעם – טיפים למניעת נשנוש מיותר 🙂

ילד משועמם עם קערת פופקורן
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב google
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email

כמו במלחמה בקורונה,  בה הגישה הכי טובה להתמודד עם הוירוס היא לא להדבק, אחת הדרכים הכי אפקטיביות שלנו להימנע מ”מתקפת נשנושים” במטבח היא לשבוע ממזון מזין ובריא. רפואה מונעת- כבר אמרנו נכון?

וזאת התורה כולה על רגל אחת:

  • תכננו סדר יום המורכב מ-3 ארוחות קבועות מזינות ומאוזנות. השתדלו לאכול ארוחת בוקר עד שעתיים מרגע שקמים.
  • סיימתם ארוחת בוקר? סיימו פינוי, ניקוי, טאטוא… והתחילו בהכנת השלב הבא: תכנון ארוחת צהרים (הפשרה, השרייה, הכנת שלב ראשון במידת הצורך). וגם בהכנת צלחת פירות עסיסית להגשה שעה-שעתיים לאחר ארוחת הבוקר. כמובן שניתן להגיש גם בין ארוחות הצהרים והערב. מה שנוח לכם.

מה השגנו בזה?

ראשית, ארוחת הצהרים תהיה ארוחה חמה מבושלת מזינה, ולא “שליפה” של מה שיש במקפיא (כי אין זמן למשהו אחר…). שנית, אין כמו צלחת פירות צבעונית בכדי לשמח ולענות בדיוק על הצורך למשהו מתוק בין הארוחות. אי אפשר לעמוד בפיתוי. וכך נפחית את הטיילת למטבח בנוסח “אמא משעמם לי” או “יש ממתק?”

על הדרך נספק לגוף אספקה של ויטמינים ומינרלים לחיזוק מערכת החיסון ושאר מערכות הגוף. אפשר ורצוי להוסיף לצלחת הפירות גם ירקות חתוכים שכיף לנשנש. עגבניות שרי, מקלוני גזר, קולורבי פלפל או מלפפון.

ובכלל, חוץ מהצלחת ‘המתוזמנת’ – הניחו תמיד ירקות ופירות שלמים, שטופים ומוכנים לאכילה, במקום גלוי ומרכזי בבית. כך שהנוהג לחטוף משהו כמעט בהיסח הדעת, לא יפסח עליהם.

לילדים שחשוב להם חטיפים וממתקים – “תכננו זמן חטיף”. הגדירו מה חטיף או ממתק. אני למשל, הייתי מגדירה מעדן שוקולד, מיץ ממותק ודגני בוקר כדברי מתיקה ולא מכניסה אותם לתפריט הארוחות. התייעצו איתם לגבי החטיפים והממתקים, והכינו ביחד את תכנית הצריכה ומגבלות הכמות והתזמון שלהם. אם יש ממתק שממש לא נראה לכם, אתם יכולים לשלול מראש. אם החבר’ה ימחו או יתהו, פשוט הסבירו מדוע והציעו תחליפים.

רחלי קורנברג בן שלום

דיאטנית קלינית, מרצה מבוקשת ומנחת קבוצות לאורח חיים בריא למגוון גילאים, ילדים, נוער ומבוגרים, לרבות במסגרת משרד החינוך ומקומות עבודה שונים. יועצת לתזונה נכונה ותברואה למשרד הרווחה במסגרת השירות לילד ולנוער, אגף השיקום והאגף לטיפול באוכלוסייה עם אוטיזם. בעבר יועצת תזונתית בתעשיית המזון, ”איכות קייטרינג שולץ” ועוד.

  • דיאטנית קלינית, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה (B.Sc) של מכללת תל חי והכשרה מעשית של משרד הבריאות
  • מנחת קבוצות בשילוב אמנויות  – מטעם הבי”ס לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת בר אילן
  • נאמן תברואת מזון – מטעם מכללת רימונים

אני מאמין: ״תזונה נכונה ופעילות גופנית הן בסיס הכרחי לגוף בריא ונפש בריאה״.


רוצים עוד כתבות שלנו?


פוסטים אחרונים של רחלי