פירות הקיץ הם עסיסיים, מתוקים ומגוון הצבעים שלהם – כשלל צבעי הקשת. הנה דגימה קטנה של שישה מתוך המבחר המרשים. הכירו את היתרונות הבריאותיים שלהם: שזיף, תאנה, משמש, אפרסק, מלון וענבים. את האבטיח, שאנחנו מכתירים באופן לא רשמי כמלך פירות הקיץ, נשאיר לפוסט משלו.

תזונה ובריאות
יום ראשון, 24 יולי2016, 00:48

פירות קיץ - אנטי אוקסידנטים

ערך קלורי

לא נפתיע בקביעה שלפירות ערכים תזונתיים בריאים ביותר. על כן הם יפים לנשנוש כארוחת עשר או אחר הצהריים, הם תחליפים מעולים לקינוח, ובוודאי שבמתיקותם הם יהוו אלטרנטיבה ראויה ועדיפה בהרבה לממתקים. התזונאיות שלנו העלו לא מזמן מתכון לארטיק פירות תוצרת בית, העשיר בטעמו ובצבעיו, נטול כל צבעי מאכל וחומרים משמרים, וניתן אף לשתף בהכנה את הדרדקים בבית… (איך להכין ארטיק תוצרת בית? לחצו כאן).

כשבוחנים את הערך הקלורי ואת כמות הסוכר, חשוב לזכור לא להסחף עם כל הטוב הזה. במנה של כל אחד מהפירות שלנו יש כ-50-60 קלוריות. מדובר על 3 שזיפים, 2 תאנים קטנות (התאנה היא העשירה ביותר בכמות הסוכר בחבורה הזו), 4 משמשים (המשמש הוא הדל בסוכר מבין כולם), אפרסק אחד, כוס אחת של קוביות מלון, וכוס ענבים.

2-3 מנות פרי ביום יהוו כמות תומכת-בריאות נאה, וסבירה בהחלט למי שאינו סובל מבעיות סוכר. בשל הייחוד התזונתי של כל פרי, כדאי מאוד לערבב ולגוון, בשיטה הידועה של הקפדה על מספר צבעים.

ערכים תזונתיים

אז מה יש להם להציע לנו, מעבר למה שאנחנו רואים וטועמים? בעיקר מגוון של ויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון וסיבים תזונתיים. חשוב לזכור שהרבה מהסיבים התזונתיים, וגם מהויטמינים, נמצאים בקליפה. ועל כן מומלץ מאוד לאכול את הפרי עם הקליפה, כשהיא אכילה.

השזיף – מכיל שלל נוגדי חמצון – הנלחמים בתהליכים דלקתיים, מחלות כלי דם ולב, תהליכי הזדקנות ואף מספר סוגי סרטן. יש בו ויטמינים A, B, ו-C, כמויות יפות של סידן, אשלגן וברזל.

התאנה – ויטמין K, הרבה סיבים תזונתיים, סידן, אשלגן, ברזל, מגנזיום וזרחן. ידועה כממריצת פעולת מעיים ועשויה להמצא יעילה נגד עצירות.

משמש – כמות יפה של בטא קרוטן (נוגד חמצון), אשלגן, מגנזיון וסיבים תזונתיים.

אפרסק – ויטמינים A ו- C, ברזל, סידן ואשלגן.

מלון – הרבה מים (90% מהרכב הפרי), ויטמין C וויטמינים מקבוצת B, חומצה פולית, אשלגן ומגנזיום. גם קרטנואידים, שהם נוגדי חמצון, המצויים במלון כתום הרבה יותר מאשר בצהוב.

ענבים – מגוון נוגדי חמצון איכותיים, ויטמין C וויטמינים מקבוצת B, מגנזיום וסיבים תזונתיים.

פירות קיץ. אל תגידו שזו לא הנאה צרופה…