על חשיבות ארוחת הבוקר

שנת לימודים חדשה שהחלה זה לא מכבר, היא הזדמנות להנחיל דפוסי התנהגות קבועים ובריאים, כמו שעה קבועה לכיבוי אורות בערב, הגבלת זמן מסכים לאורך היום (מחשב, טלוויזיה, אייפד או נייד) וגם אימוץ הרגלי אכילה טובים. הרגלי אכילה שמתחילים כבר בבוקר, רגע לפני שיוצאים מהבית ליום לימודים.

כותרת-פוסט
כותרת-פוסט-מובייל
תמונה של ארוחת בוקר

"בבוקר אין דקה מיותרת"

רבים מאיתנו מתפנים לארוחת בוקר רק בשבתות ובחופשות. כל דקה בבוקר חשובה, והלחץ להתארגן ולצאת הוא גדול. ארוחת הבוקר נתפסת כ"מותרות". על אף הקושי,  חשוב מאד לא לוותר עליה. בדיוק כמו שלא נוותר על לבישת בגדים לפני יציאה מהבית. ללא קשר למועד היקיצה, אף אחד לא יוצא מהבית בפיג'מה. כך גם לגבי צחצוח שיניים או סירוק השיער. באופן דומה, ההבנה כי הכרחי לאכול קודם היציאה מהבית, תסייע להכניס את ארוחת הבוקר לחלק קבוע משיגרת היום. זמן ההכנה והאכילה של ארוחת הבוקר הוא למעשה דקות ספורות.

למה חשוב לאכול ארוחת בוקר?

בין הארוחה האחרונה בערב היום הקודם ועד שעת הבוקר עוברות כ- 8-9 שעות, ולפעמים אפילו עד 12 שעות, ללא מזון לגוף. ארוחת הבוקר מטעינה באנרגיה חדשה ומסייעת לתפקודו התקין של הגוף והמוח. עובדה זו מקבלת משנה תוקף כשמדובר בילדים. בתהליך הלמידה הם נדרשים לריכוז, לזכרון, לתרגול. עלינו לתת "כוח למוח" על מנת להפיק את מקסימום הפוטנציאל והיכולת  של כל ילד. מחקרים אף מוכיחים כי אנשים שאכלו ארוחת בוקר, מצליחים יותר במבחני זיכרון ופתרון בעיות במהלך היום. מחקרים אלה ואחרים תומכים בכך שהקפדה על ארוחת בוקר מסייעת גם בצמצום הסיכוי לפתח השמנה בקרב ילדים ומתבגרים.

לא נוותר על לבישת בגדים לפני יציאה מהבית. ללא קשר למועד היקיצה, אף אחד לא יוצא מהבית בפיג'מה. כך גם לגבי צחצוח שיניים או סירוק השיער. באופן דומה, ההבנה כי הכרחי לאכול קודם היציאה מהבית, תסייע להכניס את ארוחת הבוקר לחלק קבוע משיגרת היום

מה לאכול בארוחת הבוקר?

מומלץ שארוחת הבוקר תהיה קלה ופשוטה להכנה, כדי שהעצה שלנו תהיה פרקטית, אך לא פחות חשוב, שתהיה טעימה ומזינה. מההורים המתחילים לא נבקש  לחתוך סלט או לטגן חביתות, נסתפק בפרוסת לחם (עדיף מדגנים מלאים) מרוחה בגבינה / אבוקדו / טחינה או  יוגורט עם פרי חתוך או מיובש.

סבלנות והתמדה

ילדים שהתרגלו לדלג על ארוחת הבוקר או לחילופין לאכול עוגה או ופלים יתקשו בתחילה לעבור לארוחות מזינות. עם מעט סבלנות, זו משימה אפשרית. יחד עם זאת, הרגלים שנרכשים בשלב מוקדם, קלים יותר ליישום. ילד שהתרגל לאכול ארוחות בוקר מזינות וקבועות, לרוב לא יתקשה להמשיך לאורך שנות הילדות והבגרות. ההתמדה היא המפתח, וגם הכרחית הדוגמה האישית.

כדי להצליח באתגר, הקדישו לכך את הזמן, יש להתעורר קצת יותר מוקדם ולא להפוך את ארוחת הבוקר נושא לויכוחים, למריבות או לכעסים. אחרי הכל, הכי חשוב שהילד ייצא בבוקר לגן או לבית הספר לא רק שבע, אלא גם מחייך.

ועוד משהו

הסבירו לילדים את פירוש המילה Breakfast באנגלית. Break = הפסקה  ו- Fast = צום, ארוחת הבוקר נקראת כך כי היא שוברת את צום הלילה.

* הכתוב לעיל אינו מהווה תחליף לייעוץ אישי מותאם על ידי אנשי  מקצוע, דיאטנים או רופאים.

דבר התזונאית:

רוצים עוד פוסטים של נאוה ושלומית?

מומלץ לקרוא

דוגמה להגשת ירקות לילדים

קול ישראל השעה 4 והרי הישנות
חדוה, מנהלת קשרי לקוחות, על שיתוף פעולה עם ההורים