5 טיפים לעידוד הילדים לשתות מים

5 טיפים לעידוד הילדים לשתות מים

עם גל החום המתרגש עלינו בימים אלה, רחלי ממליצה לשתות הרבה. הרבה מים. על קצה המזלג היא מסבירה למה זה חשוב. ואם הילדים פחות בעניין? אז הנה גם 5 טיפים איך לפתח הרגלים שיבטיחו שהדרדקים ישתו מספיק

קצת על המים ועל החשיבות שלהם בגוף שלנו:

  • בני אדם יכולים לחיות שבועות ללא מזון, אבל כמה ימים בלבד ללא מים. כן, אנחנו עשויים בעיקר מים. יותר נכון כ-70% ממרכיבי גופנו הם מים, החיוניים לתפקוד הגוף.
  • המים נמצאים כמעט בכל מקום בגוף. בתאים, בדם ובמערכות הגוף. אפילו במוח. ידעתם שהמוח מורכב מ85% מים וששתיית מים יכולה לסייע ליכולת הריכוז והאנרגיה?
  • לעיתים כשאנחנו צמאים אנחנו אוכלים במקום לשתות. בהשפעת סוגי מזון ושתייה שונים, במרקמים והרכבים שונים, מנגנוני הצמא והרעב עשויים לטעות בפרשנות התחושתית. אז לא שותים על פי הצורך, וגם צורכים קלוריות מיותרות…
  • כששותים – שתו מים. משקאות מתוקים מכילים כמויות סוכר גבוהות. מה שמעלה סיכון למחלות רבות. ולצד התופעות הרבות המוכרות, צריכה גבוהה של סוכר תורמת גם להאצת תהליכי הזדקנות העור.
  • שתייה עם ממתיקים תחליפי סוכר לא טובה יותר. מחקרים אחרונים מצביעים על הקשר בין שתייה עם ממתיקים למגוון סוגי בעיות ותחלואה. בין היתר עולה כי צריכת תחליפי סוכר אינה תורמת לירידה במשקל! יש אף שהיא מעודדת דווקא עלייה במשקל.
  • סימן ששתינו מספיק? שימו לב לצבע השתן. הוא צריך להיות שקוף/בהיר. הזאטוטים שלכם כבר מכירים את המשפט "פיפי צהוב – זה לא טוב! פיפי שקוף – אתה אלוף"? אם לא – זמן טוב ללמד וליישם.

 

אוקיי אז הבנו ששתיית מים היא חשובה. מה עושים אם הילדים לא שותים? קבלו 5 טיפים:

  • הרגילו את הילדים לשתות מים על הבוקר. לפני היציאה למסגרות ולפני השתייה החמה.
  • רכשו בקבוק צבעוני או של קבוצת ספורט אהובה. או עם ציור שמצחיק אותם, או עם דמות אהודה… כל דבר שידליק אותם. בדקו יחד איתם את הבקבוק כשהם חוזרים מהמסגרת היומית. עזרו להם לפתח את המודעות לגבי שתיית המים בכל יום.
  • הצמידו את הרגל שתיית המים להרגל אחר. כל פעם כשמגיעים הביתה ממסגרת או בילוי, לפני ואחרי כל ארוחה, או בצמוד לכל פעילות יומית אחרת.
  • צמצמו שתייה ממותקת כמה שניתן. אל תחזיקו לצורך שגרת השתייה הביתית. הרגילו את בני הבית שגם בארוחות חג וימי שישי – גם אז, זה בסדר לשתות רק "מים". אפשר להכניס למים פירות או לימון בשביל הטעם.
  • תמיד קחו אתכם בקבוק מים לדרך, לכל מקום אליו אתם הולכים.

הילדים נוהגים ללכת לכל מקום עם בקבוק מים רב פעמי? זה אחלה!
עודדו אותם באמצעות בקבוק צבעוני עם ציור מצחיק, או עם דמות שהם אוהבים וכדומה.
רק זכרו לשטוף כל יום את הבקבוק ולשים לייבוש. ומידי פעם להכניס גם למדיח

רחלי קורנבר בן-שלום, תזונאית הבית של לאנץ טיים
דבר התזונאית

רחלי קורנברג בן שלום

דיאטנית קלינית, מרצה מבוקשת ומנחת קבוצות לאורח חיים בריא למגוון גילאים – ילדים, נוער ומבוגרים, במסגרת משרד החינוך ובמקומות עבודה שונים.

יועצת לתזונה נכונה ותברואה למשרד הרווחה במסגרת השירות לילדים ולנוער, אגף השיקום והאגף לטיפול באוכלוסייה עם אוטיזם.

בעלת ניסיון עשיר כיועצת תזונתית בתעשיית המזון.

  • דיאטנית קלינית, בוגרת תואר ראשון במדעי התזונה (B.Sc) של מכללת תל חי והכשרה מעשית של משרד הבריאות
  • מנחת קבוצות בשילוב אמנויות  – מטעם הבי"ס לעבודה סוציאלית של אוניברסיטת בר אילן
  • נאמן תברואת מזון – מטעם מכללת רימונים

אני מאמין:
״תזונה נכונה ופעילות גופנית הן בסיס הכרחי לגוף בריא ונפש בריאה״.

רוצים להישאר מעודכנים?

הירשמו לניוזלטר ותיהנו מתוכן איכותי

מטה החברה: היובלים 11, הוד השרון
מרכז המבקרים: הענבר 6, אזה"ת ברקן
שרות לקוחות: 09-7690600

דברו איתנו

דילוג לתוכן