דבר התזונאית
יעל דרור
תמונת פרופיל יעל

דיאטנית קלינית

לכבוד האביב: איזה פרחים אנחנו אוכלים?

אביב הוא קודם כל פריחה. אז עכשיו זו הזדמנות נהדרת לקשר בין הפריחה שסביבנו לבין מה שאנחנו אוכלים. וכך ללמד את הילדים, תוך משחק וחוויה, על הצומח שבצלחת. אולי החוויה אפילו תתקשר בתודעה של הילד לאכילה נכונה ובריאה.

קישוא עגבנייה ופטריות

תקופת האביב היא תקופה מקסימה של פריחה בטבע, וזו הזדמנות נהדרת לקשר את הטבע סביבנו למזון שאנו אוכלים. למשל, איזה פרחים אנו אוכלים בצלחת? לא תמיד הילדים שלנו מודעים לחלק הצמח אותו הם אוכלים. כאשר מדברים על ירקות, לימוד חוויתי דרך שאלון/משחק יכול להיות חוויה נהדרת להכרת מגוון ירקות שאנו רוצים לחשוף בפני הילד, לעודד לטעום ולנסות. ילדים בדרך כלל מוקסמים מהעובדה שבברוקולי ובכרובית אנו, בפועל, אוכלים את הפריחה. גם בגרעיני החמנייה, אנו אוכלים את תוכן הפרח. בעזרת שילוב של הירק האמיתי ביחד עם המחשה ויזואלית של תמונות, הילד יכול לגלות זוויות חדשות ומסקרנות בירקות, שעד עכשו לא הסכים לטעום.
שאלות נוספות שנכון לשאול:
• איזה ירק הוא שורש?
• איזה ירק הוא פרי?
• אצלי מי אוכלים דווקא את העלים והגבעולים?

כל אלו שאלות חשובות שיכולות להפוך למשחק משפחתי מאתגר המחזיר את הירקות לקדמת הבמה. נכון, אני לא מצפה שלאחר הכנת שרשרת מפרחי כרובית הילד ייתן מיד ביס ויאכל בהנאה, אך זו חלק מהדרך הנכונה להכיר לו את ירקות הגינה במטרה לעודד אכילה נכונה.

מטה החברה: היובלים 11, הוד השרון
מרכז המבקרים: הענבר 6, אזה"ת ברקן
שרות לקוחות: 09-7690600

דברו איתנו

דילוג לתוכן