טיפ קטן על תפוח עץ. מעט על כמה מיתרונותיו התזונתיים, וגם תשובה לשאלה מה להעדיף. אדום מתוק, או ירוק חמצמץ? השוואת הערך הקלורי שלהם וכמות הסוכר. אז שיהיה תמיד יום תפוח! (מה זה 'יום תפוח'? – גם לזה התשובה בפוסט)

נאוה רוזנפלד ושלומית דיליאון - דיאטניות קליניות
תפוח עץ

בראש השנה כיכב לו בגאון תפוח העץ, לצד קערת הדבש. "An apple a day keeps the doctor away"  הוא ביטוי אנגלי קדום ידוע, שמטרתו היתה לעודד צריכה של פירות בכלל ותפוחים בפרט. כמובן שאין בכוחו של תפוח עץ לבדו או אפילו שניים ביום להבטיח בריאות, אך יחד עם זאת, צריכה של פירות המכילים ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים בהחלט יכולה לסייע לשיפור התזונתי של התפריט היומי.

ההמלצה התזונתית היא  ל 2-3 מנות פרי ביום כאשר תפוח עץ בינוני שווה למנת פרי אחת. בארץ, ישנו מגוון גדול של זני תפוחים לאורך כל השנה, טעימים, חמוצים או מתוקים. בנוסף, הם קלים לנשיאה כחטיף מחוץ לבית ומחירם שווה לכל נפש.

קיימים מאות זני תפוחים כאשר המשותף לכולם הוא ערכם התזונתי הגבוה

תפוחים הם מקור לסיבים תזונתיים משני סוגים, סיבים מסיסים וסיבים בלתי מסיסים. המסיסים, כגון פקטין מסייעים בהפחתת הספיגה של כולסטרול בדם, ולכן יכולים להפחית את הסיכון של מחלות לב וכלי דם. סיבים בלתי מסיסים תורמים לפעילות תקינה של מערכת העיכול. תפוח בינוני, בגודל כדור טניס, מספק כ- 20% מהכמות המומלצת של הסיבים התזונתיים ביום.

אדום ומתוק או ירוק וחמוץ?

מיתוס ידוע מצהיר כי בתפוח עץ אדום ומתוק יש יותר קלוריות מאשר בתפוח עץ ירוק וחמוץ. נכון שטעמו של התפוח הירוק פחות מתוק מתפוח אדום, אך כדאי לדעת כי התרומה הקלורית כמו גם כמות הסוכר זהים. בתפוח הירוק קיימים רכיבים נוספים שתורמים לטעם החמוץ ולכן פחות חשים במתיקות, אך אלה לא משפיעים על כמות הסוכר והקלוריות. במקרה הזה הגודל כן קובע.

ניזונים משמועות:

רוצים עוד פוסטים של נאוה ושלומית?

מומלץ לקרוא

קציצות בורגול וירקות

קציצות בורגול וירקות
מתכון טעים, להכין לבד בבית