בתקופת החופש הגדול הורים רבים מרגישים בריחה מהמסגרת. הילדים הולכים לישון בשעות מאוחרות, קמים מאוחר, ההרגלים משתנים במשך חודשיים של חופש מבית הספר. הוסיפו לזה את הטיולים, הנסיעות, החופשות, הקייטנות וכל שאר האירועים שבאים והולכים ותקבלו בלגן גדול. את הבלגן הזה אנחנו עושים את מירב המאמצים לשנות לפני שמתחילה עוד שנת לימודים.

yealdrorcircle35יעל דרור
יום ראשון, 2 אוגוסט 2014, 17:20

צ'יפס עם קטשופ
גם בתחום התזונה חווים ההורים בלבול, כאשר סדר היום משתנה וכך גם זמני הארוחות. לצד אלו, יש פיתויים גדולים יותר לאכול בחוץ, לנשנש, להתפנק ולשנות את התזונה של הילד בהתאם לחופשה. ישנן לא מעט טעויות שאנחנו עושים בדרך הזו, הנה חמש החשובות בהן.

מוותרים על סדר יום

בגלל החופשה, שעות השינה משתנות. הילדים הולכים לישון מעט יותר מאוחר, ולפעמים, תלוי בגיל, אפילו מאד מאוחר. כתוצאה מכך הם קמים מאוחר והרגלי האכילה שלהם משתנים. כל מי שמומחה בתחום של תזונת ילדים יצביע על שינוי זה כבעייתי. ילדים צריכים לאכול בשעות מסודרות ולפי שגרת היום השולטת – וכאשר משתבשים זמני הארוחות יש יותר פיתוי לחטיפים ונשנושים לאורך היום.

חיים על ג'אנק פוד וחטיפים

עבור ילדים רבים החופש הגדול הופך להיות גם חופשה גדולה בכל הקשור לאוכל בריא. ההורים בעבודה, הילדים לבד בבית, שעות הארוחות משתנות והילדים חשופים יותר לחטיפים ונשנושים. בגלל היציאה לבילויים וטיולים מחוץ לבית, אנחנו מתפתים גם לצריכת ג'אנק פוד.

שוכחים לשתות

במסגרת של בית ספר או גן, הילדים שותים בזמן הארוחות באופן קבוע ולרוב המורים או הגננות מקפידות על כך ומפקחות על שתיית מים. כאשר הילדים נמצאים בבית, לעיתים ללא ההורים ולעיתים מסתובבים במהלך היום בין בתים של חברים, קרובי משפחה או פשוט משחקים בחוץ, הם שוכחים לשתות. חשוב להזכיר לילד לשתות במשך היום ולצייד אותו בבקבוק מים.

זוללים סוכר בשעות הערב

גלידות, ארטיקים, אבטיח וכמובן ממתקים למיניהם הם חלק מתחושת החופש והקיץ. פעמים רבות במהלך החופש אנחנו יוצאים עם הילדים בשעות הערב, משהו שלא היינו עושים במהלך שנת הלימודים והם צורכים משקאות ממותקים, גלידות וארטיקים וכל שאר המתוקים. כתוצאה מכך הם מתקשים להירדם בשעות נורמליות וכמובן צורכים סוכר מיותר.

ארוחות מהירות שאינן מזינות

חופשה לפעמים גורמת גם לנו ההורים לאבד את החשק לבשל ולהכין ארוחות משפחתיות ולכן אנחנו מתפתים לתת לילדים נשנושים וארוחות קלות, אולי קלות מדי. ילד צריך מזון כדי לגדול, להתפתח ולהיות בריא והוא צריך לצרוך את כל אבות המזון. חשוב מאד להקפיד על שלוש ארוחות מהותיות ביום – בוקר, צהריים וערב, הכוללות את כל אבות המזון, ויטמינים ומינרלים ושתיית מים. בין הארוחות האלו משתלבות שתי ארוחות ביניים מסודרות.

ירקות טריים

אלו הן חמש טעויות נפוצות שאנו עושים בחופש הגדול ובחופשות ארוכות אחרות מבית הספר והגן. כדי שהילדים שלנו יוכלו להנות מחיים בריאים ותזונה מלאה ומזינה, חשוב להקפיד על הכללים אותם אנחנו שומרים במהלך השנה גם בחופש.