לקראת השנה החדשה – על יתרונותיו הבריאותיים של אחד מסמלי החג המובהקים. לרימון הטעים יש ערך מוסף משמעותי בפן הבריאותי. הגרגרים האדומים שלו הם מאגר אמיתי של נוגדי חימצון. יחד עם זאת, חשוב להזהר עם ילדים קטנים, ולא לתת להם לאכול את הרימון בצורתו הטריה של גרגרים שלמים. וגם לא את הקליפה המרה…

yealdrorcircleיעל דרור
יום שני, 24  אוקטובר 2014, 18:02

גרעיני רימון

לכבוד ראש השנה, ניתן לרימון כבוד מלכים. כתר כבר יש לו, עכשיו נשאר רק לדבר על היתרונות התזונתיים. הרימון מכיל כמות גבוהה מאד של נוגדי חמצון התורמים לבריאותנו, מסייעים למניעת מחלות כמו: מחלות לב, כולסטרול גבוה, לחץ דם גבוה ועוד. יש המתייחסים לרימון כאל פרי בעל כוח מרפא, ממש כמו שתיית יין או תה ירוק.

הרימונים גדלים ברחבי הארץ ועונת ההבשלה שלהם היא בשלהי הקיץ, לתוך עונת הסתיו. בדיוק בזמן לכבוד ראש השנה! קיימים סוגים רבים של רימונים, המתחלקים ל-3 זנים: מתוקים, חמוצים וחמוץ-מתוק. צבע הגרגרים של הזנים המתוקים הינו בד"כ וורוד. צבעם של האחרים הוא אדום חזק עד בורדו. אם הגרגירים לבנים, אל חשש! גרגרים לבנים בד"כ מסמלים על הבשלה בשמש להבדיל מהבשלה בצל.

למרות יתרונותיו התזונתיים הרבים של הרימון, חשוב לדעת שעבור ילדים צעירים (עד גיל 5), גרעיני  הרימון עלולים להיות מסוכנים בשל חשש לבליעה/חנק. מכאן שמומלץ להגיש לילדים צעירים את הרימון בצורת מיץ ולא בצורתו הטריה של הגרגירים. את מיץ הרימון ניתן לסחוט בבית בעזרת מכונה של סחיטת תפוזים (מכשיר עם ידית שמתרוממות ומועכת את הפרי). את המיץ ניתן לסנן בחיתול לאחר הסחיטה ואז יוצאים חלקיקי הקליפה והגרעינים הפנימיים שנותנים את טעם הלוואי המר.