הקדמה הטכנולוגית וההנדסה הגנטית מאפשרות לנו לטעום טעמם הנפלא של פירות לאורך חודשים ארוכים במהלך השנה. יש אף פירות הנקטפים בכל חודשי השנה, כמו תפוחים, בננות ואננס. גם האפשרויות לייבא ולשמור בקירור לאורך זמן, מאפשרות להנות מפירות שונים מחוץ לעונת גידולם המסורתית.

אז אנחנו תמיד בעד אכילת פירות והנאה מטעמם ומיתרונותיהם התזונתיים. ובכל זאת, כדאי לתת את הדגש על צריכה של פרי בעונה שלו. הסיבות, ויש לפחות שלוש סיבות טובות, בהמשך.

תזונה ובריאות
יום חמישי, 30 מרץ 2016, 23:48

הנה הגיע האביב. פירות ההדר של החורף כבר יורדים מהמדפים, והקייציים עוד לא התמקמו. אז מה בכל זאת יש לנו כרגע? ברוך השם – לא חסר. אננס, תפוחים ובננות, כאמור, יש לנו כל השנה. גם הקוקוס, שרובו מיובא.

אפרסמון עוד יש, אבל הוא כבר בסוף ימיו לתקופה זו, לפני שיחזור שוב בתחילת הסתיו הבא. סברס, פסיפלורה וקרמבולה – כדאי לצרוך לפני שעונתם תגיע לקיצה, בעוד כחודש (באפריל). הפפאיה התחילה את המשמרת שלה לא מזמן, משמרת של שישה חודשים.

המלון היה בעבר אחד מסמלי הקיץ המובהקים, אך כיום יש זנים מהונדסים ובהחלט מוצלחים שלו כבר ממרץ, ורק בחורף, פחות או יותר מדצמבר עד פברואר, נפקד מקומו. הענבים האפרסקים והשסק יגיעו או טו טו, במהלך אפריל.

אז אם טווח הזמן שיכול כל אחד להנות מהפירות האהובים עליו, הוא רחב, מה היתרון של פרי בעונה שלו? ובכן, הבטחנו שלושה יתרונות מרכזיים. נתחיל, כהרגלנו, מהעניין הבריאותי. החומרים הפעילים שלהם השפעה בריאה, נמצאים בשיאם – כמותית ואיכותית – בעונה. לא שבשאר הזמן פרי זה רע, אבל זה לפני השיא או כבר מעבר לשיא.

סיבה שניה – זה טעים. זה רלבנטי בעיקר כשמדובר על אחסון ממושך בקירור. פרי טרי טעים ומתוק יותר, וככל שהוא יותר טרי, דהיינו קרוב למועד הקטיף, ההיגד הזה נכון יותר.

וסיבה שלישית – פשוט ובהחלט חשוב – מחיר. פרי נפוץ יותר ונצרך יותר בעונתו "המסורתית" המקובלת. ובזמן זה מחירו נמוך יותר, לעיתים באופן משמעותי.

אז איך אמרו בפרסומת? קח פרי ותהיה לי בריא.