טיפים חשובים למנגל בריא יותר. לחובבי הז'אנר, המבוגרים והצעירים כאחד.

כותרת-פוסט
כותרת-פוסט-מובייל

המנגל

עדיף שימוש במנגל חשמלי פני שימוש במנגל גז או גחלים, בגלל ההשפעה השלילית של העשן. כדאי שפסי הרשת יהיו עבים, כך נשמר החום זמן רב יותר, משך הצלייה מתקצר והתוצאה בריאה יותר.

לפני הצליה

חשוב לדאוג שהבשר יישמר בתנאי קירור מתאימים עד לרגע הנחתו על הגריל.

בשר בקר

בשר בקר אינו בהכרח עתיר שומן וכולסטרול יותר מבשר עוף, אם בוחרים את הנתחים הרזים: פילה, פילה מדומה, סינטה או שייטל על פני אנטריקוט ואיברים פנימיים. במקרה של בשר טחון, לקנות רק בשר טחון שנטחן לפניכם "מול העיניים", כדי שנהיה בטוחים מה הוא בדיוק מכיל. מיותר להוסיף מלח לבשר, בעיקר אם הבשר הוכשר. יש להקפיד שנשים הרות ותינוקות עד גיל שנה, יאכלו בשר לסוגיו במידת עשייה וול-דאן, כלומר מבושלים לגמרי ולא בשר אדום נא.

שומן

בבשרים לסוגיהם: בקר, כבש, עוף להסיר שומן הנראה לעין לפני הצלייה, ובעופות גם את העור.

דגים

מומלץ לגוון את תכולת המנגל עם דגים. בשוק מבחר גדול, חלקם מפולטים (לאחר הוצאת העצמות): ברבוניה, בורי, לוקוס, מוסר, אדמונית, פורל, לברק ועוד. צליית הדגים מהירה – עוד סיבה טובה לשלב אותם בתפריט.

ירקות

טעימים, צבעוניים ואסטטיים, קלים להכנה, וכמובן מזינים. אלה שיפודי הירקות: פטריות, טבעות קישוא, עגבניות שרי, בצל, פלפלים במגוון צבעים, קוביות טופו. לצד הירקות הניחו גם קלחי תירס. מעדן אמיתי לצד הבשר שהוא גם פתרון מוצלח לצמחוניים – חצאי חצילים שמתרככים לאחר זמן על הגריל. כשיהיו מוכנים הוסיפו טחינה.

בתאבון!

ניזונים משמועות:

רוצים עוד פוסטים של נאוה ושלומית?

מומלץ לקרוא

קול ישראל השעה 4 והרי הישנות
חדוה, מנהלת קשרי לקוחות, על שיתוף פעולה עם ההורים

מי גאון של אמא?
על תזונה ואינטליגנציה בגיל הרך