סוגיית האוכל לבית הספר עולה כבר מהיום הראשון של שנת הלימודים. לחם? לחמנייה? פיתה? ובפנים –  גבינה? חומוס? שוקולד? אולי בעצם "בלי כלום". למרות שאחד מהעקרונות הבסיסיים בתזונה נכונה הוא גיוון התפריט, הכריך לגן או לבית הספר הוא לא פעם אחיד, לבקשת הילד. לפעמים אפילו לאורך שנת הלימודים כולה.

נאוה רוזנפלד ושלומית דיליאון - דיאטניות קליניות
הכנת כריכים לבית הספר לילדים

אז איך להגדיל את מבחר המזונות (כריך/פרי/ירק) של הילדים בבית הספר?

הסבר פשוט

אולי תתפלאו, אבל הסבר הגיוני עשוי לשכנע את הילדים לקחת איתם לגן או לבית הספר מזונות מזינים ובריאים…

כדאי להסביר לילדים בגיל הגן ובית-הספר היסודי, את החשיבות שבגיוון ארוחות. חשיפה למזונות מגוונים מאפשרת להיחשף לרכיבי תזונה רבים שמחזקים את הגוף שלנו. לכל רכיב תפקיד שונה. החלבון שבגבינה, לדוגמא, מסייע בבניית התאים ובצמיחה לגובה. הסיבים התזונתיים שבקליפת הירקות מסייעים בתפקוד מערכת העיכול. והפירות מאפשרים אנרגיה זמינה הנותנת כוח לקפוץ ולרוץ.

להכין עם הילד 'מערכת כריכים'

אם תשאלו את הילד בבוקר מה להכין לארוחת עשר, ברוב המקרים הוא יגיד שהוא לא רעב בכלל – ואם כבר – אז ממרח שוקולד או "כמו אתמול". כדאי להכין יחד ובהסכמה עם תחילת שנת הלימודים "מערכת כריכים" ולתלות  על המקרר. מערכת כריכים בדומה למערכת שעות, המחולקת לימי השבוע, ובמקום עמודת השעות שבה נציין את השמות של ילדי המשפחה. את מקום המקצוע בטבלה יתפוס הכריך שנבחר. לטבלה יש להוסיף גם את סוג הירק והפרי שניקח. מערכת הכריכים תחסוך לנו ולילדינו בכל בוקר את ההתלבטויות והעימותים. ילדים שאינם קוראים, מוזמנים לצייר או להדביק תמונות.

שיתוף הילדים בהכנה בהחלטה מה יאכלו, בזמן שהם רגועים ופנויים, מגדיל את הסיכוי להרחיב את מגוון המזונות.

ניזונים משמועות:

רוצים עוד פוסטים של נאוה ושלומית?

מומלץ לקרוא

רגע לפני שיוצאים מהבית
איך להתחיל את היום עם ארוחת בוקר מזינה?