כל חג ומאכליו המסורתיים. את הפירות המיובשים, האגוזים והשקדים, מאכלי ט"ו בשבט, מומלץ לאמץ לתפריט כל השנה.

נאוה רוזנפלד ושלומית דיליאון - דיאטניות קליניות

פירות מיובשים

שייכים למשפחת הפחמימות, ב- 100 גרם כ- 250 קלוריות. בנוסף לפחמימות מכילים הפירות המיובשים גם מינרלים וכמות נדיבה של סיבים תזונתיים המסייעים לתפקוד תקין של מערכת העיכול.

פירות מיובשים יכולים לשמש כתחליף לממתקים, שכן תרומתם התזונתית גבוהה בהשוואה לממתקים שמוגדרים כ"קלוריות ריקות", שאינם מכילים רכיבים תזונתיים חשובים כמו ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים.

לפירות מיובשים מספר חסרונות: לחלקם מוסף סוכר, חלקם מכילים צבעי מאכל או חומרים כימיים ולעיתים עשויים להתפתח עליהם עובש ופטריות, שלא תמיד ניתן לראותם.

קערת פירות יבשים

תמונה:  depositphotos

אגוזים, בוטנים ושקדים

שייכים לקבוצת השומנים, ב- 100 גרם יש כ- 600 קלוריות.

אגוזים, בוטנים ושקדים למיניהם מכילים סיבים תזונתיים, מינרלים, חלבונים וכ- 60% שומנים, רוב השומן איכותי (בלתי רווי), המצמצם את הסיכוי למחלות לב וכלי דם.

מאכלי ט"ו בשבט מכילים יתרונות תזונתיים רבים ולכן מומלץ לשלבם בתפריט כל השנה, אך יש לזכור שתרומתם הקלורית גבוהה ולכן יש לשים לב לכמויות.

פיצוחים

יש להימנע ממתן אגוזים, בוטנים ושקדים לילדים מתחת לגיל 5 בגלל סכנת חנק!

חג שמח

ניזונים משמועות:

רוצים עוד פוסטים של נאוה ושלומית?

מומלץ לקרוא

פיצוחים בדבש
מתכון לכבוד ט"ו בשבט

מי גאון של אמא?
על תזונה ואינטליגנציה בגיל הרך