[av_layout_row border='av-border-cells' min_height='0' color='main_color' mobile='av-flex-cells' id="]
[av_cell_two_third vertical_align='top' padding='10px,140px,10px,60px' background_color=" src=" attachment=" attachment_size=" background_attachment='scroll' background_position='top left' background_repeat='no-repeat']

[av_one_full first min_height=" vertical_alignment='av-align-top' space='no_margin' custom_margin='aviaTBcustom_margin' margin='0' margin_sync='true' padding='0px' padding_sync='true' border=" border_color=" radius='0px' radius_sync='true' background_color=" src=" attachment=" attachment_size=" background_position='top left' background_repeat='no-repeat' animation="]

[av_textblock size=" font_color=" color="]
[dropcap size="350%"]נ[/dropcap]ראה שבארץ אנחנו מרבים לאכול יותר בשר עוף, ופחות בשר בקר ודגים. פחות דגים מסיבות שונות: בישולם נתפס כמורכב, הוא ומחייב איוורור רציני של המטבח (שלא לומר של הבית כולו), לפעמים הם יקרים יותר, עצמות הדגים מקשות גם על ההתמודדות של אכילת הדג. ויש כאלה שאפילו לא נותנים הזדמנות לדגים, לא אוהבים דגים ולא טועמים אותם. "חוץ מטונה, אולי". לא מפתיע אם כן, שגם בתפריט הילדים הדגים לא מככבים. וחבל!
[/av_textblock]

[/av_one_full][av_one_full first min_height=" vertical_alignment='av-align-top' space=" custom_margin='aviaTBcustom_margin' margin='20px,-10px' padding='0px' padding_sync='true' border=" border_color=" radius='0px' radius_sync='true' background_color=" src=" attachment=" attachment_size=" background_position='top left' background_repeat='no-repeat' animation="]

[av_textblock size=" font_color=" color="]

נאוה רוזנפלד ושלומית דיליאון - דיאטניות קליניות

[/av_textblock]

[/av_one_full][av_one_fourth first]

[/av_one_fourth][av_one_half min_height=" vertical_alignment=" space=" custom_margin=" margin='0px' padding='0px' border=" border_color=" radius='0px' background_color=" src=" background_position='top left' background_repeat='no-repeat' animation="]

[av_social_share title=" style='minimal' buttons='custom' share_facebook='aviaTBshare_facebook' share_twitter='aviaTBshare_twitter' share_gplus='aviaTBshare_gplus' share_linkedin='aviaTBshare_linkedin' share_mail='aviaTBshare_mail']

[/av_one_half][av_hr class='invisible' height='20' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='50px' custom_border_color=" custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='yes' custom_icon_color=" icon='ue808' font='entypo-fontello']

[av_image src='http://www.lunch-time.co.il/wp-content/uploads/2016/12/פוסט-דגים.jpg' attachment='8437' attachment_size='full' align='center' styling=" hover=" link=" target=" caption=" font_size=" appearance=" overlay_opacity='0.4' overlay_color='#000000' overlay_text_color='#ffffff' animation='no-animation'][/av_image]

[av_hr class='invisible' height='20' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='50px' custom_border_color=" custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='yes' custom_icon_color=" icon='ue808' font='entypo-fontello']

[av_textblock size=" font_color=" color="]
אנחנו בעד דגים. גילוי נאות – גם אוהבות לאכול דגים, בכל אופן וצורה: אפויים, מבושלים, טחונים ומוגשים כקציצות ומשומרים (טונה או סרדינים).  בנוסף לאיכות התזונתית שתפורט בהמשך, הדגים קלים ללעיסה ולעיכול ומתאימים לתפריט פעוטות וילדים, בהנחה שהם ללא עצמות.

דגי המאכל נחלקים בצורה גסה לשלושה סוגים, על פי מקום הגידול: דגי מים מתוקים כמו למשל קרפיון ונסיכת הנילוס; דגי ים שהסתגלו לבריכות כמו בורי וקרפיון – ובקבוצה שלישית דגי ים שעליהם נמנים הטונה והדניס.

למה כדאי לשלב דגים בתפריט?

האיגודים הרפואיים בעולם ובארץ ממליצים לשלב בתפריט השבועי לפחות שתי מנות דג, כחלק מתזונה מאוזנת, ולא בכדי. פרט לתכולת חלבון איכותי, הדגים, במיוחד דגי ים, מכילים גם חומצות שומן מסוג אומגה 3 ויוד.  גופנו אינו מסוגל לייצר את חומצות השומן הללו, ולכן עלינו לצרוך אותן מהמזונות בתפריט או מתוספי מזון.

מקור לאומגה 3

מזונות המכילים אומגה 3 הם שמן זית ושמן קנולה שנמצאים בכל מטבח, וגם דגים כמו טונה, סלמון, מקרל, פורל וסרדינים (כשמוגשים לילדים יש למעוך היטב, כיוון שהם נאכלים עם העצמות וכך גם זוכים ליתרון נוסף של כמות סידן נדיבה). וכן אגוזי מלך. פחות נפוצים במזווה הם זרעי פשתן טחונים, שמן פשתן, פולי סויה וזרעי צ'יה.

ממחקרים עולה כי לאומגה 3 השפעה טובה על צמצום הסיכון למחלות לב וכלי דם, על בריאות החניכיים והשיניים ותרומה לתפקוד המוח: שיפור הריכוז ומצב הרוח. צריכה של אומגה 3 חיונית בהיריון. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי בעת ההיריון אין לאכול דגים נאים.

ממחקרים עולה כי לאומגה 3 השפעה טובה על צמצום הסיכון למחלות לב וכלי דם, על בריאות החניכיים והשיניים ותרומה לתפקוד המוח: שיפור הריכוז ומצב הרוח. צריכה של אומגה 3 חיונית בהיריון

מקור ליוד

יותר ממחצית מהיוד בגופנו מאוחסן בבלוטת התריס.  למאזן יוד תקין יש תפקיד חשוב בפעילות בלוטת התריס, שתפקידה להפריש הורמונים האחראים על קצב חילוף החומרים. בדגים הגדלים במים עמוקים וקרים ובאצות ים יש כמויות יוד גבוהות, שמקורן במי הים.

כספית?!

לאחרונה עולים חששות הנוגעים לתכולת הכספית בטונה. מקור האזהרות בארה"ב, שם הטונה הנפוצה לאכילה היא טונה מזן אלבקור, הידועה בתכולת הכספית הגבוהה, בעוד שהטונה המשווקת בישראל בקופסאות השימורים היא מסוג סקיפג'ק הידועה כדלת כספית. משרד הבריאות בישראל מחוייב בניטור רמות הכספית בדגים ווידוא שאינן גבוהות מהתקן המותר.

חשוב לדעת

את הדגים אפשר לקנות טריים, קפואים ומשומרים. בדרך כלל ההקפאה והשימור לא פוגעים באיכות התזונתית שלהם. יחד עם זאת, כדאי לזכור כי כדי למנוע קלקול ולשמור על הטעם, יש משמעות לאופן הטיפול בדגים.

  • על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה באיכותם ובטעמם יש להפשיר במקרר, ולא על השיש או בכיור, גם במחיר של זמן הפשרה ממושך יותר.
  • דגים משומרים יש לאחסן בקרור לאחר פתיחת הקופסה. הטונה בקופסאות שימורים פופלארית בישראל, ומרבים לשלב אותה בסלטים, בכריכים, בפסטות ועוד.

עדיף לבשל, לאפות או לצלות, לא מומלץ לטגן, כיוון שבטיגון ממושך מופרשים חומרים מזיקים, טיגון גם מעלה את התכולה הקלורית של המנה.
[/av_textblock]

[av_hr class='invisible' height='10' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='50px' custom_border_color=" custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='yes' custom_icon_color=" icon='ue808' font='entypo-fontello']

[/av_cell_two_third][av_cell_one_third vertical_align='top' padding='10px,50px,10px,140px' background_color='#f9f9f9' src=" attachment=" attachment_size=" background_attachment='scroll' background_position='top left' background_repeat='no-repeat']

[av_one_full first]

[av_hr class='invisible' height='10' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='50px' custom_border_color=" custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='yes' custom_icon_color=" icon='ue808' font='entypo-fontello']

[av_textblock size=" font_color=" color="]
[tag_groups_cloud smallest=12 largest=22 include=10 orderby=abc adjust_separator_size=0 show_tag_count=0 hide_empty=0]
[/av_textblock]

[av_hr class='custom' height='10' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='70%' custom_border_color='#515151' custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='no' custom_icon_color='#515151' icon='ue87b' font='entypo-fontello']

[av_textblock size=" font_color=" color="]
ניזונים משמועות:

[/av_textblock]

[av_hr class='invisible' height='10' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='50px' custom_border_color=" custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='yes' custom_icon_color=" icon='ue808' font='entypo-fontello']

[av_magazine link='category,8' items='3' offset='1' thumbnails='aviaTBthumbnails' heading=" heading_link='manually,http://' heading_color='theme-color' heading_custom_color='#ffffff' first_big_pos='top']

[av_hr class='custom' height='10' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='70%' custom_border_color='#515151' custom_margin_top='0' custom_margin_bottom='35px' icon_select='no' custom_icon_color='#515151' icon='ue87b' font='entypo-fontello']

[av_textblock size=" font_color=" color="]
רוצים עוד פוסטים של נאוה ושלומית?

[/av_textblock]

[av_contact email='pushup.seo@gmail.com' title=" button='שלח' on_send=" sent='הודעתך התקבלה. נשמח לצרפך לרשימת המנויים' link='manually,http://' subject='הצטרפות למיילר מפוסט: הסערה שהיתה (אלי)' autorespond=" captcha=" hide_labels='aviaTBhide_labels' form_align=" color="]
[av_contact_field label='שם' type='text' options=" check='is_empty' width=" multi_select="][/av_contact_field]
[av_contact_field label='אימייל' type='text' check='is_email' options=" multi_select=" width="][/av_contact_field]
[/av_contact]

[av_hr class='custom' height='10' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='70%' custom_border_color='#515151' custom_margin_top='15px' custom_margin_bottom='35px' icon_select='no' custom_icon_color='#515151' icon='ue87b' font='entypo-fontello']

[av_textblock size=" font_color=" color="]
מומלץ לקרוא

[/av_textblock]

[av_hr class='invisible' height='20' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='50px' custom_border_color=" custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='yes' custom_icon_color=" icon='ue808' font='entypo-fontello']

[av_image src='http://www.lunch-time.co.il/wp-content/uploads/2015/11/רכבת-ירקות-לאנץ-טיים.jpg' attachment='5819' attachment_size='full' align='right' styling=" hover=" link='post,5742' target=" caption='yes' font_size=" appearance='on-hover' overlay_opacity='0.4' overlay_color='#000000' overlay_text_color='#ffffff' animation='no-animation'][/av_image]

[av_textblock size=" font_color=" color="]
קול ישראל השעה 4 והרי הישנות
חדוה, מנהלת קשרי לקוחות, על שיתוף פעולה עם ההורים
[/av_textblock]

[av_hr class='invisible' height='20' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='50px' custom_border_color=" custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='yes' custom_icon_color=" icon='ue808' font='entypo-fontello']

[av_image src='http://www.lunch-time.co.il/wp-content/uploads/2016/12/קשב-וריכוז.jpg' attachment='8358' attachment_size='full' align='right' styling=" hover=" link='post,8354' target=" caption='yes' font_size=" appearance='on-hover' overlay_opacity='0.4' overlay_color='#000000' overlay_text_color='#ffffff' animation='no-animation'][/av_image]

[av_textblock size=" font_color=" color="]
פעילות גופנית והפרעות קשב
השפעה של פעילות ספורטיבית על הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים
[/av_textblock]

[av_hr class='invisible' height='20' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='50px' custom_border_color=" custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='yes' custom_icon_color=" icon='ue808' font='entypo-fontello']

[av_image src='http://www.lunch-time.co.il/wp-content/uploads/2016/12/רוטב-מוקפץ-2.jpg' attachment='8401' attachment_size='full' align='right' styling=" hover=" link='post,8374' target=" caption='yes' font_size=" appearance='on-hover' overlay_opacity='0.4' overlay_color='#000000' overlay_text_color='#ffffff' animation='no-animation'][/av_image]

[av_textblock size=" font_color=" color="]
רוטב בסיסי למוקפץ
מתוך מדור 'מתכון בשבוע'
[/av_textblock]

[/av_one_full][/av_cell_one_third]
[/av_layout_row]

[av_layout_row border=" min_height='0' color='main_color' mobile='av-flex-cells' id="]

[av_cell_one_full vertical_align='top' padding='30px,140px,30px,140px' background_color='#efefef' src=" attachment=" attachment_size=" background_attachment='scroll' background_position='top left' background_repeat='no-repeat']

[av_textblock size=" font_color=" color="]


אמא'לה! שפית!  • דבר התזונאית  • מקיאטו חזק  •  חדוה ב-ו' אחת  •  הפנים שלנו  •  מדברת מהבטן  •  ילדים וספורט  •  לכל הפוסטים


[/av_textblock]

[/av_cell_one_full][/av_layout_row]