פופ-קורן ענק (עם חמאה), שקיות חטיפים גדולות, חפיסת שוקולד אישית… לילד אין בעיה להתמודד עם כל גודל.
החינוך לאכילה מדודה ישפיע בהמשך הדרך על הרגלי האכילה שלו ועל הכמויות. לכן חשוב להקנות לילדים הרגלים נכונים של צריכה מגיל צעיר.
אז איך לעשות את זה וכמה לאפשר לילד? – הנה כמה טיפים.

yealdrorcircle35יעל דרור
יום ראשון, 19 אוקטובר 2015, 11:24

גודל האריזה וגודל הילד

אחד הדברים הכי חשובים שאנו מנסים ללמד את הילד, הוא לאוכל בהתאם למה שהגוף שלו צריך. למשל, להפסיק לאכול כאשר מרגיש שבע. אחת הבעיות היא אכילה של מזונות המגיעים באריזות שהן "לכאורה" אישיות, אך לא בהכרח מתאימות לגודל הילד ולכמות שהוא אמור לאכול. למשל, שקיות של חטיפים מלוחים/ממתקים, מארזים אישיים של יוגורטים ומעדנים ועוד. גילו וגודלו של הילד משתנים כל הזמן, ולכן צריך תמיד לבחון האם הכמות שאנו מגישים לו מתאימה או גדולה מידי, וזאת כמובן כאשר האריזה המסחרית לא משתנה.

על סמך מחקרים, גם מבוגרים וגם ילדים נוטים לסיים את כל המזון באריזה, בלי קשר למידת הרעב והשובע. חלק מהמחקרים אף הראו כי אנשים ימשיכו לאכול מזון שלא מאד טעים להם, כל עוד הוא מוגש להם באריזה מסחרית. כן, גם מבוגרים וגם ילדים ירגישו לרוב חובה לסיים את כל הכמות המוגשת להם באריזה בלי קשר למידת הרעב.

עבור הילדים שלנו, חשוב שנדע מראש לצמצם הכמויות, ולהגיש להם רק את הכמות המתאימה עבורם.

הכללים החשובים כדי להצליח במשימה:

  • בחרו מראש אריזות קטנות המתאימות לגיל הילד, ואל תתפתו למבצעים של 2+1 וכו'.
  • העדיפו לקנות מארז גדול של הרבה שקיות קטנות, מאשר שקית גדולה אחת שמכילה את אותה הכמות בדיוק. גם אם המחיר במעט יותר יקר.
  • אם קונים מארז גדול, למשל של חטיפים מלוחים/מתוקים, העבירו מראש לשקית/קערות אישיות המתאימות לגודל הילד, ואל תתנו לילד לאוכל ישירות מהאריזה הגדולה.
  • במידה ומגישים לילד אריזה של מזון, למשל גביע של מעדן/יוגורט, והילד מודיע שהוא שבע כאשר יש עדין כמה כפיות שנשארו במיכל, לא לעודד אותו לסיים את כל מה שיש בגביע אלא כבדו את תחושותיו.

גם אם הילד מתעקש על קניה של אריזה גדולה, למשל לקנות טילון/ארטיק גדול שאיינו מתאים לגודלו, מותר לכם לסרב ולכוון אותו למוצרים המתאימים לגילו וגודלו.