לארוחת הבוקר חשיבות רבה לגבי המשך התפקוד במהלך היום. יצירת שגרה משפחתית, הכוללת ארוחת בוקר, תוך כדי התארגנות נכונה ומתאימה, תתרום לבריאות הילד ולאיכות התפקוד שלו. על הדרך יתחזקו היחסים במשפחה, וייווצר בסיס איתן של הרגלים יומיומיים חשובים.

 

yealdrorcircleיעל דרור
יום ראשון, 12 אפריל 2015, 19:21

תקופת החגים והחזרה לשגרת הלימודים בסופה, הם תהליכים לא פשוט, אבל יכולים להוות הזדמנות נהדרת לחדד ולחזק הרגלים תזונתיים חשובים, למשל, אכילת ארוחת בוקר. זה הזמן לעשות שינוי משפחתי ולוודא שלא יוצאים מהבית בלי ארוחת בוקר! אין הכוונה ל"חפור" יותר מידי לילדים כמה זה חשוב, לזרז ולנזוף כאשר קמים ברגע האחרון.

הגדירו מראש 3 מטלות שצריך להספיק בבוקר לפני היציאה מהבית לגן, לבית הספר ולעבודה:

– צחצוח שיניים

– התלבשות + סירוק שער

– ארוחת בוקר

אפשר לשנות את הסדר לפי מה שמתאים לכל ילד, אבל חשוב שהילד יידע שאלו 3 המשימות שלו בבוקר. הגדרת 3 משימות פשוטות שהילד יודע מראש את חשיבותן תורמת להפחתת מאבקי הכוחות בבוקר, ומאפשרת להתקדם במסלול נכון וקבוע של ההתארגנות בבוקר.
איך לא להיכנס לויכוחים סביב ארוחת הבוקר? החליטו מראש בערב איזה אפשרויות יש למחרת בבוקר. אפשר לתת לילד לבחור מתוך 3-2 אפשרויות שאתם ההורים קובעים מראש, לפי הנהוג אצלכם בבית. הילד צריך להבין שאלו האפשרויות והוא חייב לבחור אחת מתוכן.
ועוד מילה על דוגמה אישית – שבו עם הילדים. לא רק הסתכלות עליהם כאשר הם אוכלים ארוחת בוקר ואתם מתרוצצים בבית בהכנות וסידורים של בוקר. גם אם אתם יושבים עם כוס הקפה של הבוקר, יש לכך חשיבות רבה בה אתם מראים להם שאם זה חשוב עבורכם, זה חשוב גם עבורם.