יום אחרי יום אתם שוברים את הראש איך לשכנע אותם להפסיק לזלול את החטיפים האלו אחרי שכבר אכלו ארוחת צהריים בגן ואולי, רק אולי, לחכות עוד שעה ולאכול ארוחת ערב מסודרת? אתם לא לבד. ובכל זאת, חשוב לכולנו שהילדים יאכלו אוכל בריא, מזין וכמובן, גם טעים. אז מה עושים? איך מקנים לילדים הרגלי אכילה נכונים?

yealdrorcircle35יעל דרור
יום ראשון, 12 אפריל 2015, 19:21

איך גורמים לילדים לאכול בריא?

טוב ששאלתם, כי במיוחד בשבילכם הכנו חמש נקודות שלכל הורה חשוב לדעת בדרך לתזונה בריאה ונכונה של הילדים שלו.

1. החליטו מה אתם רוצים
יש דרגות שונות של תזונה בריאה. עוד לפני שאתם ניגשים לטפל בילדים, חשוב שתשבו עם עצמכם ותבינו איך אתם רוצים שהתזונה בבית תראה. מותר לאכול מתוקים בבית או אסור? אם מותר, כמה ביום? מותר לאכול חטיפים? אוכלים בשר? חלב? הולכים עד הסוף ונהיים טבעוניים? תחליטו מה שתחליטו, רק תהיו מגובשים עם עצמכם.

2. הגדירו זמנים ברורים לארוחות
אחת הבעיות הגדולות ביותר של ילדים ותזונה היא התזמון. ילדים שמנשנשים כאן ביס ושם ביס, מוצאים את עצמם אוכלים בכמויות קטנטנות לאורך פרקי זמן ארוכים, הם אינם רעבים כאשר הם מגיעים לארוחות, ואתם מוצאים את עצמכם עומדים כל היום במטבח. הגדירו זמנים ברורים לארוחות. מתי אוכלים, מתי מנשנשים.

רצף הגיוני לילדים יהיה:
ארוחת בוקר
נשנוש לארוחת עשר
ארוחת צהריים
נשנוש לארוחת ארבע
ארוחת ערב

3. קבעו תוכנית ברורה
הדבר היעיל ביותר שאתם יכולים לעשות כאשר אתם מנהלים אנשיא (וכן, זה בדיוק מה שאתם עושים, מנהלים את הילדים) הוא להבהיר להם מההתחלה ועד הסוף מה התוכנית. גם כאן, אם אנחנו רוצים שהילדים יהיו שותפים פעילים בתוכנית שלנו להשתלט על נושא התזונה בבית, הם חייבים להיות שותפים לתוכנית הגדולה יותר ולהיות מודעים לחוקים שלה. זה הזמן להסביר מה אוכלים ומה לא אוכלים, מתי יש אוכל ומתי אין.

4. תבחרו מה אתם מכניסים הביתה
חשוב שתהיו מודעים – האחריות לתזונה נכונה בבית אינה על כתפי הילדים אם כי על שלכם. החדשות הטובות הן, שהילדים יאכלו. הם יאכלו, גם אם ייקח להם כמה ימים להתרגל לשינויים אותם אתם דורשים מהם, פשוט כי הם יהיו רעבים. הצד שלכם באחריות הזו היא לדאוג לגבולות. תנו להם לבחור מה הם רוצים לאכול, מתוך מבחר שאתם קבעתם מראש. קנו הביתה אך ורק מה שהגדרתם לעצמכם כבר בסעיף הראשון. עכשיו, כשבבית יש רק דברים בריאים, לפי תפיסתכם, שתפו את הילדים בבחירות ותנו להם לבחור בעצמם מה "בא להם".

5. שתפו את הילדים בהכנה
אחד הדברים הנפלאים ביותר בילדים הוא הראש הפתוח שלהם. ברגע שמעניקים להם חופש ליצור, הם יכולים לקחת אותו הכי רחוק שאפשר, וכשהם עושים את זה, הם גם מוכנים להתנסות יותר. כך יהיה גם אם תכניסו אותם אתכם למטבח להכין יחד אתכם את המזון. תנו להם לטעום את עשבי התיבול, את התבלינים, המרכיבים. תתפלאו לגלות שהם יהיו מוכנים לנסות גם את המאכלים שהם הכי פחות אוהבים, אם הכינו אותם בעצמם.

בכל מקרה זכרו, ההחלטה לצאת לדרך של תזונה נכונה היא החלטה אמיצה, גם אם לא פשוטה. כל צעד שתיקחו בכיוון יהיה התחלה טובה ויתרום רבות לבריאות הילדים שלכם.

מאחלים לכם ולילדים בהצלחה רבה!