[av_layout_row border='av-border-cells' min_height='0' color='main_color' mobile='av-flex-cells' id="]

[av_cell_two_third vertical_align='top' padding='10px,140px,10px,60px' background_color=" src=" attachment=" attachment_size=" background_attachment='scroll' background_position='top left' background_repeat='no-repeat']

[av_one_full first min_height=" vertical_alignment='av-align-top' space='no_margin' custom_margin='aviaTBcustom_margin' margin='0' margin_sync='true' padding='0px' padding_sync='true' border=" border_color=" radius='0px' radius_sync='true' background_color=" src=" attachment=" attachment_size=" background_position='top left' background_repeat='no-repeat' animation="]

[av_textblock size=" font_color=" color="]
מלפפון וחסה זה בריא, נכון? אז אם כל היום נאכל חסה נהיה בריאים? ופל זה לא בריא – אז אסור בכלל?
התשובה היא, בפשטות: איזון!

[/av_textblock]

[/av_one_full][av_one_full first min_height=" vertical_alignment='av-align-top' space=" custom_margin='aviaTBcustom_margin' margin='20px,-10px' padding='0px' padding_sync='true' border=" border_color=" radius='0px' radius_sync='true' background_color=" src=" attachment=" attachment_size=" background_position='top left' background_repeat='no-repeat' animation="]

[av_textblock size=" font_color=" color="]

כותרת פוסט - רחלי קורנברג בן שלום - תזונאית
כותרת פוסט - רחלי קורנברג בן שלום - דיאטנית

[/av_textblock]

[/av_one_full][av_one_fourth first]

[/av_one_fourth][av_one_half min_height=" vertical_alignment=" space=" custom_margin=" margin='0px' padding='0px' border=" border_color=" radius='0px' background_color=" src=" background_position='top left' background_repeat='no-repeat' animation="]

[av_social_share title=" style='minimal' buttons='custom' share_facebook='aviaTBshare_facebook' share_twitter='aviaTBshare_twitter' share_gplus='aviaTBshare_gplus' share_linkedin='aviaTBshare_linkedin' share_mail='aviaTBshare_mail']

[/av_one_half][av_hr class='invisible' height='20' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='50px' custom_border_color=" custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='yes' custom_icon_color=" icon='ue808' font='entypo-fontello']

[av_image src='http://www.lunch-time.co.il/wp-content/uploads/2017/02/איזון-בתפריט.jpg' attachment='9450' attachment_size='full' align='center' styling=" hover=" link=" target=" caption=" font_size=" appearance=" overlay_opacity='0.4' overlay_color='#000000' overlay_text_color='#ffffff' animation='no-animation'][/av_image]

[av_hr class='invisible' height='20' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='50px' custom_border_color=" custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='yes' custom_icon_color=" icon='ue808' font='entypo-fontello']

[av_textblock size=" font_color=" color="]
ההמלצות כיום מדברות על קבלת  15-30% מסך הקלוריות היומי מחלבון, כ-30%  משומן והשאר מפחמימות.  באופן טבעי הארוחות שלנו אמורות להיות קרובות לאיזון הזה. למשל כריך עם טחינה, ביצה וירקות / פסטה עם קציצות בשר ושעועית ירוקה בצד / מג'דרת אורז ועדשים עם טחינה וסלט. על פניו קל לשמר את האיזון כאשר אנו אוכלים ארוחות מלאות ומסודרות, וכפועל יוצא אנחנו יותר ערניים, בריאים, מרוכזים ורגועים.

אז למה בכל זאת יש לנו תחושה שאנחנו לא אוכלים מספיק מאוזן?

בפועל, בחיי היום יום, יוצא פעמים רבות שהתפריט היומי שלנו אכן יוצא מאיזון. אחת הסיבות לכך היא "ג'אנק פוד". "אוכל זבל" בתרגום חופשי, נטבע בתודעה – איך לא, בארה"ב של המאה ה-20,  על ידי מייקל ג'ייקובסון, מנהל מרכז המדע לעניין הציבור. משמעותו – אוכל לא מאוזן. אוכל שמכיל בד"כ הרבה קלוריות, מעט חלבון, הרבה שומן בעיקר מסוג מוקשה ורווי והרבה פחמימה מסוג קמח לבן וסוכר. נוסף על כך יש בו כמות גדולה של רכיבי מזון שאינם מומלצים כגון מלח, צבעי מאכל, חומרים משמרים, קפאין חומרי טעם וריח ועוד תופינים שהמכנה המשותף שלהם הוא שהם זולים ומגרים חזק את החושים שלנו. במראה (שניצל כוכב או סוכרייה צבעונית למשל), בטעם ובריח. הפעלת חושים חזקה שכזו גורמת לנו לתחושת עונג גבוהה ולהתמכרות.

במחקר שנעשה על  חולדות ב-2010 נמצא שאצל חולדות שצרכו ג'אנק פוד ללא הגבלה, ביחס לחולדות שצרכו תפריט בריא בלבד,  מרכזי ההנאה במוח הפכו רגישים פחות, ובדומה למנגנון התמכרות לסמים, נדרש להן יותר ויותר מזון על מנת להגיע כל פעם לאותה תחושת הנאה. במוחן נמדדה ירידה ברמת הרצפטור לדופמין (דופמין = מוליך עצבי המופק במוח ואחראי על יכולות הקשב, הריכוז ומצב הרוח).

אז לא לתת בכלל?

כשמדובר בילדים שגדלים בעיקר על מזון מאוד מלוח, מאוד מתוק, מאוד יפה, מאוד מהיר (כן גם סבלנות היא נרכשת), מאוד שומני, סביר להניח שפחות יאהבו מזון מאוזן (למרות שתמיד אפשר להרגיל את החיך בהדרגה לטעמים שונים) וכך עלולים להתפתח אצלם חוסרים תזונתיים והשמנת יתר. יחד עם זאת אנו חיים בעולם בו ה"ג'אנק פוד" נמצא בכל פינה סביבנו, אם בסופר או בדוכני המזון, ומניעה של מזון זה לחלוטין עלולה ליצור תחושת חסך גדולה, בעיקר אצל ילדים, מה שעלול ליצור בעיות גדולות יותר מאלו שנגרמות ע"י אכילה מדודה של מזון פחות בריא.

קשה להצביע באופן גורף על מידת צריכה מסוימת של "ג'אנק פוד" שסבירה לכולם. אך בפירוש מומלץ לאזן. מחד- לאפשר גם סוגי מזון פחות בריאים, ומנגד – לשים לב למינון, ליצור גבולות, ולוודא שאין חריגה בולטת ויומיומית מההמלצות.

העולם הולך לכיוון בריא יותר

כיום הבריאות וחשיבות התזונה המאוזנת כבר אינה טרנד חולף, אלא מגמה מתמשכת וחיובית, שמובילים צרכנים מול התעשייה, בדרישה למזון איכותי ומזין. רשתות פאסט-פוד מציגות תפריטים עם ערכים תזונתיים משופרים ביחס לעבר. רשתות גדולות מצהירות על מהפיכות בריאות, ואפשר היום למצוא גם בחוץ מסעדות שמגישות מזון בריא ומזין. מול רשתות ה"פאסט פוד" קמה תנועת ה"סלואו פוד", שתומכת באכילת מזון מסורתי, שגודל בשיטות מסורתיות. בצהרוני משרד החינוך לא מאשרים שימוש במזון מעובד, מלחיות וקטשופ, בבתי ספר שונים נאסרה מכירה בקיוסקים של אוכל מעובד באופן לא בריא ושל ממתקים, והנושא לא יורד מהכותרות.

וזכרו – כשאתם בבית, הכי טוב לאכול אוכל שהכנתם בעצמכם. שם אתם שולטים באיזון של כמויות ושל רכיבי המזון.
[/av_textblock]

[av_hr class='invisible' height='10' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='50px' custom_border_color=" custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='yes' custom_icon_color=" icon='ue808' font='entypo-fontello']

[/av_cell_two_third][av_cell_one_third vertical_align='top' padding='10px,50px,10px,140px' background_color='#f9f9f9' src=" attachment=" attachment_size=" background_attachment='scroll' background_position='top left' background_repeat='no-repeat']

[av_one_full first]

[av_hr class='invisible' height='10' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='50px' custom_border_color=" custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='yes' custom_icon_color=" icon='ue808' font='entypo-fontello']

[av_textblock size=" font_color=" color="]
[tag_groups_cloud smallest=12 largest=22 include=10 orderby=abc adjust_separator_size=0 show_tag_count=0 hide_empty=0]
[/av_textblock]

[av_hr class='custom' height='10' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='70%' custom_border_color='#515151' custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='no' custom_icon_color='#515151' icon='ue87b' font='entypo-fontello']

[av_textblock size=" font_color=" color="]
דבר התזונאית:

[/av_textblock]

[av_hr class='invisible' height='10' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='50px' custom_border_color=" custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='yes' custom_icon_color=" icon='ue808' font='entypo-fontello']

[av_magazine link='category,113' items='3' offset='0' thumbnails='aviaTBthumbnails' heading=" heading_link='manually,http://' heading_color='theme-color' heading_custom_color='#ffffff' first_big_pos='top']

[av_hr class='custom' height='10' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='70%' custom_border_color='#515151' custom_margin_top='0' custom_margin_bottom='35px' icon_select='no' custom_icon_color='#515151' icon='ue87b' font='entypo-fontello']

[av_textblock size=" font_color=" color="]
רוצים עוד פוסטים של רחלי?

[/av_textblock]

[av_contact email='pushup.seo@gmail.com' title=" button='שלח' on_send=" sent='הודעתך התקבלה. נשמח לצרפך לרשימת המנויים' link='manually,http://' subject='הצטרפות למיילר מפוסט: הסערה שהיתה (אלי)' autorespond=" captcha=" hide_labels='aviaTBhide_labels' form_align=" color="]
[av_contact_field label='שם' type='text' options=" check='is_empty' width=" multi_select="][/av_contact_field]
[av_contact_field label='אימייל' type='text' check='is_email' options=" multi_select=" width="][/av_contact_field]
[/av_contact]

[av_hr class='custom' height='10' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='70%' custom_border_color='#515151' custom_margin_top='15px' custom_margin_bottom='35px' icon_select='no' custom_icon_color='#515151' icon='ue87b' font='entypo-fontello']

[av_textblock size=" font_color=" color="]
מומלץ לקרוא

[/av_textblock]

[av_hr class='invisible' height='20' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='50px' custom_border_color=" custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='yes' custom_icon_color=" icon='ue808' font='entypo-fontello']

[av_image src='http://www.lunch-time.co.il/wp-content/uploads/2017/02/שקדים.jpg' attachment='9403' attachment_size='full' align='right' styling=" hover=" link='post,9402' target=" caption='yes' font_size=" appearance='on-hover' overlay_opacity='0.4' overlay_color='#000000' overlay_text_color='#ffffff' animation='no-animation'][/av_image]

[av_textblock size=" font_color=" color="]
יפה לעין ויפה לבריאות
פרי השקדיה וערכו התזונתי
[/av_textblock]

[av_hr class='invisible' height='20' shadow='no-shadow' position='center' custom_border='av-border-thin' custom_width='50px' custom_border_color=" custom_margin_top='30px' custom_margin_bottom='30px' icon_select='yes' custom_icon_color=" icon='ue808' font='entypo-fontello']

[av_image src='http://www.lunch-time.co.il/wp-content/uploads/2017/02/גרנולה.jpg' attachment='9378' attachment_size='full' align='right' styling=" hover=" link='post,9372' target=" caption='yes' font_size=" appearance='on-hover' overlay_opacity='0.4' overlay_color='#000000' overlay_text_color='#ffffff' animation='no-animation'][/av_image]

[av_textblock size=" font_color=" color="]
מתכון לגרנולה ביתית
מחדוה, בשמחה – לכבוד ט"ו בשבט
[/av_textblock]

[/av_one_full][/av_cell_one_third][/av_layout_row][av_layout_row border=" min_height='0' color='main_color' mobile='av-flex-cells' id="]
[av_cell_one_full vertical_align='top' padding='30px,140px,30px,140px' background_color='#efefef' src=" attachment=" attachment_size=" background_attachment='scroll' background_position='top left' background_repeat='no-repeat']

[av_textblock size=" font_color=" color="]

לבלוג של רחלי  •  לאזור המומחים


מתכון בשבוע  • דבר התזונאית  • מקיאטו חזק  •  חדוה ב-ו' אחת  •  מדברת מהבטן  •  ילדים וספורט


[/av_textblock]

[/av_cell_one_full]
[/av_layout_row]